Drama Leaves

söndag 6 juni 2010

Paus

Japp, det är bara att konstatera, jag kommer nog inte hinna blogga de närmsta veckorna. Det står helt andra saker på schemat men jag kommer försöka hinna titta in till er och se vad ni hittar på - förvänta er bara inga kommentarer! Jag finns här men syns inte "ler"

Gårdagen var fylld av gemensamt arbete i trädgården för maken och mig. Dammen ligger nu (nästan) färdig. Det saknas pump och genomföringar (kommer i veckan)men uppfyllnaden runt omkring är klar.

Ett av fulhörnen fick sig en välbehövlig genomkörare, vi grävde bort all jord och körde iväg med den och passade samtidigt på att hämtade hem sand till dammen istället. Två av de gamla, murkna pallkragarna togs också bort. Nu ska vi strax bege oss iväg och köpa mer täckbark (tack och lov för den"stora bilen") till gångarna i pallkrageland. Sen var det någon som ville sätta potatis... (inte jag!) Så det får väl bli några sättor till honom också.

Sen måste jag rensa vid uppfarten! Gatstenen där är ingen vacker syn!!! Med tanke på att vi ska ha marknaden på min uppfart så vill man ju att det ska se lite vettigt ut där.
Ha en fortsatt fin helg och må väl tills vi ses igen

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Ha det gott under tiden!
    Ha en skön sommar i fall att du dröjer :)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Tycker jag du gör rätt i. Blev lite glad när jag läste att det är först nästa helg du ska ha försäljning, Jag har ju semester då så då kan jag komma till dig. Misstänker att det blir huggsexa om plantorna ;) Ha en skön bloggpaus. Nu ska jag ut och fortsätta i trädgården. Vi hörs närmare nästa helg.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra beslut. Pauser behöver vi alla emellanåt! Ha en skön tid med allt som står på agendan, förutom 'sommaren' förstås :-)

    Lycka till med plantförsäljningen!

    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Bea: Jag lovar att vara tillbaka om två veckor =) De veckorna är tyvärr ingen semester utan bara ett måste (berättar senare vad) Men ajg gör det bästa av dem ich sen är jag ju här igen =)

    Pella: Jag hoppas du har rätt! Själv är jag rädd att vi ska stå här ensamma Anna och jag med alla våra saker, men sån är jag =) Maila mig ang. vägen hit =)

    Charlotte: Pausen är inte självvald och inget jag ser fram emot, men ibland fins det saker man måste göra här och nu =) Jag är garanterat tillbaks om två veckor - om jag kan hålla mig borta ens när tiden inte finns =)

    SvaraRadera
  5. Ha det gott under tiden!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha en skön paus! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Undrar om det går att pausa helt...

    SvaraRadera
  8. Ibland måste ju det riktiga livet gå före, har själv hellre suttit i växthuset och läst en bok istället för att blogga. Man måste prioritera, hoppas marknaden blir riktigt bra. Är nyss hemkommen från Skåne och den resan kommer jag kunna leva på länge. Underbart.
    Ha det så gott till vi syns igen - Maloppa

    SvaraRadera
  9. Ta du en paus i lugn och ro (fast det är säkert inte alls lugn och ro just eftersom du tar en bloggpaus...). Ser fram emot dina kommande inlägg.

    kram louise

    SvaraRadera
  10. VIlken fin bild! Har svårt att inte gå ut o fota efter regn. Bilderna blir liksom extra fina då. Helt ok med en bloggpaus nu i dessa hektiska tider. Varmt välkommen tillbaka!
    Stor kram!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)