Drama Leaves

torsdag 3 juni 2010

If you start me up I'll never stop!

Jag skulle ju inte kruka fler perenner! Krukorna var i princip slut och jorden likaså men när jag kom ut idag så fick jag syn på fler växter som jag ju kan sälja på vår marknad...

Om jag planterade om paprikaplantorna, physalisarna, tomatplanterna m.m. i hinkar i växthuset (det skulle ju ändå göras) så fick jag ju loss lite fler krukor att plantera perenner i - smart va!
(gissa varför jag gjorde krukplanteringar igår "hihihi")

Ikväll har jag ställt ut alla plantorna på gräsmattan för att kunna se/skriva upp vad jag har?


Det blev ju en del... 40 sorter...

och totalt 393 plantor...

som jag sen fick ställa tillbaks invid "förrådsväggen" (ni vet förrådet som ännu inte är byggt, men nu är det också på gång)

Det är svårt att få en bild av hur många växter det handlar om

men många är det!

Ja, sån är jag... när jag börjar med något som är kul har jag svårt att sluta. Men nu blir det inte fler perenner även om jag skulle vilja. Jorden är slut.. och krukorna är slut.. och min rygg den ska vi inte ens tala om...
Imorgon ska jag rensa ogräs för det blev ju inte gjort idag =)
Ha en fin kväll



20 kommentarer:

  1. Wow...det var inte dåligt vad plantor du har! Härligt!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk Gittan! Det var en ansenlig mängd plantor som du har i en snygg ordning.
    Mina sommarblommor har jag inte räknat ännu, men tror jag "spränger" 500 st galant, ja, vilket jobb man håller på med!!
    Bl a har jag sått Sommarljus och jag kollade på priserna idag på Blomgården och enligt deras pris är min bricka värd en stor summa pengar :)
    Sämre nöjen(laster) kan man ha, blommor skadar ingen, bara ett evigt slit med jordsäckar!!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. ojojoj...och jag antar att du har det mesta kvar iallafall ;)

    SvaraRadera
  4. Oh vad jag blir sugen men det är lite för långt,och den helgen är redan fullbokad,,men vad kul ,,,jag skulle köpa jättemycket ,,kanske tur att jag bokat in annat..
    Ha det gott kram MOnica

    SvaraRadera
  5. Haha, jo, jag är nog en ovanlig bloggerska, ovanligt lat..
    Men himmel vad många plantor, där skulle jag ju vilja shoppa!
    Nog för att vår trädgård är så liten att jag knappt rymmer något mer, men nog skulle det gå att klämma ner några plantor i alla fall!

    Jag är så nyfiken på din kommande butik, något med trädgård kanske?

    Ha en härlig morgondag och helg!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Jag igen...
    Glömde ju svara om dina funderingar på handelsgårdar. Jag gillar Åbergs plantskola och Ystad plantskola allra mest, båda ligger ju i Ystad. Tågarps plantskola och faktiskt JHL bygg får också en del besök!
    Och du, jag håller med dig om havet, det är ALLTID kallast på den här sidan, våren dröjer ju också längst här!
    Hej hej

    SvaraRadera
  7. Du har ju början till en riktig handelsträdgård.... Vad du jobbar och står i.... Kul förstår jag........ Och hoppas att du får sälja riktigt mycket på eran dag. Mina delningar och överblivna perenner lyckas jag använda själv i trädgården - tycker att det är fantastiskt att kunna producera egna exemplar (av vissa sorter då....). Frösådderna däremot har jag desto fler av :-). Tror som Bea: minst 500 plant har jag nog dragit upp i år... Just nu har jag ett berg av tomma krukor då jag börjat utplanteringen och det där med att städa upp och sortera krukorna är just nu inte så prioriterat.... Men det blir ju så'n volym av dom - så snart måste jag ta itu med det....

    Ha' en bra helg!
    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  8. It's like your own little nursery. Everything looks so healthy. I bet you'll sell lots of them.

    SvaraRadera
  9. Irene: Nu hoppas jag bara att det kommer någon som vill köpa dem också =)

    Linda: Det blev... litegrann "asg"

    Bea: Förr om åren sådde jag också sommarblommor i mängder men numera har jag ingenstans att plantera dem! Galet många plantor blev det här men vad ska man göra ;P Jag har ju passat på att dela dem när jag flyttat dem i tron att jag skulle anv. dem i den upphöjda rabatten.. med resultat att vi har plantor till en likastor plantering till - ups!

    AnnCharlotte: Det finns hur mycket som helst av den varan här - jag älskar växter!

    Monica: Jag tycker att du ska planera om, ta ett par vänner med dig i bilen och komma och fynda =)

    Camilla: Man lyckas alltid klämma in lite mer än man trott =)

    Charlotte: Haha, det var så det började - kula tt kunna producera egna växter till trädgården. Sen kunde jag ju inte sluta! Det fanns dessutom en dröm om att kunna ha en egen liten handelsträdgård... men så blir det inte. Däremot har jag möjlighet att sälja växter utanför butiken och det hade ju varit skoj det med.

    Catehrine: I surely hope so! The worst thing is if nobody showes up at the market day... =(

    SvaraRadera
  10. Får önska lycka till med försäljningen nu då.
    Men de går säkert åt som smör i solsken:)
    Synd att man bor ....ja, vad kan det vara ca 50 mil bort, skulle bli en lång utflykt.
    Såg din Törnrosas kjortel i förra inlägget, var på gång att inhandla en sådan häromdagen men ångrade mig i sista stund, men tror minsan jag ska åka tillbaka idag och se till att få hem ett exemplar:)
    Ha en himla trevlig helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Det kliar i fingrarna när jag ser alla dina små krukor! Jag vill också!! Beundrar att du orkar med allt, det kräver ju sin tid...

    Ha en skön helg i solen!

    kram louise

    SvaraRadera
  12. Oj, vad du är effektiv! Hoppas att markanden blir lyckad/Sophia

    SvaraRadera
  13. Oj, att du orkar! Jag hoppas det kommer många till dig så att du får lön för mödan.
    Men jag hoppas så klart att där blir lite rams kvar till mig. Ha!
    Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  14. Camilla: långa utflykter kan vara trevliga de med så jag tycker nog att du ska ebge dig (skojar bara) Ingen sommar utan Törnrosa så det tycker jag absolut att du ska!

    Louise: Just nu har jag ju ganska gott om tid, sen måste jag ju faktiskt göra av med växterna.

    Sophia: Det hoppas jag med!

    Marina: Det har varit ganska skoj faktiskt men trädgården har ju fått lida. Kan du förstå att jag inte har grävt upp en enda planta i någon av rabatterna? Alla dessa växter (med undantag för ett par frösådder) har stått op undantaget(där det ska bli gång), i "potatislandet" och i pallkragarna i trädgårdslandet. Nu har jag tagit bort varenda växt därifrån och det känns underbart. Ramsen har jag alltså inte rört =) Och det finns massor av Rams! Jag blir nog tvungen att gräva upp en rejäl klump när maken ska till och klipas häcken vid midsommar.

    SvaraRadera
  15. Åh, vilken mängd med plantor, vilket jobb du lagt ner där, beundransvärt!! Hoppas du får sålt mycket!!
    För min del sår jag ett fåtal nya perenner varje år, som jag sen försöker hitta plats för i rabatterna! Ibland önskar jag att min trädgård var större, eftersom det finns så många växter jag vill ha!
    Ha en skön och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  16. Oh dear! Synd man inte är en amöba= kan dela sig i flera delar/vara på flera ställen!;-)
    Lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  17. Flitens lampa lyser ständigt här ser jag:-)
    Lycka till på marknadsdagen som kommer!

    SvaraRadera
  18. Oj, rena rama plantfabriken:)

    Ha en fin lördagkväll,

    Rebecca

    SvaraRadera
  19. *skrattar* Du e en toka!! Hoppas det gick bra m plantförsäljningen!

    Fika i nästa vecka? Gurkorna börjar bli oregerliga i sina krukor...

    Kram!!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)