Drama Leaves

fredag 18 juni 2010

Månadens bild Maj - Picture of the month May

Jag upptäckte för en tid sedan att jag glömt lägga in månadsbilden för Maj. Fotograferat i rätt tid har jag gjort men det var väl så mycket annat som hände då att bilderna föll i glömska. Men här har ni dom och nästa gång får ni Juni månadsbild(er) dom ligger i datorn och väntar (som vanligt går det att klicka upp bilderna för att se lite bättre)





Det är svårt att göra en så stor plantering rättvisa på bild. Från hörnet av trädgården går den ut ca 8-10 meter åt båda hållen.
Sen måste jag erkänna att de senaste två veckorna har jag inte hunnit vara ute och njuta många minuter. Bloggpausen berodde inte alls på att jag befann mig i trädgården som många av er trott utan helt enkelt på att jag gått en kurs i företagande, starta-eget. Huvudet är nu fyllt med lagar, procentsatser, bokföringsregler, budgetar, debit och kredit, råd och tips och en massa annat matnyttigt och nu känner jag mig redo att köra igång mitt företag till hösten!

Men idag var det den sista kursdagen och det betyder alltså att bloggpausen äntligen är slut! (med svår ångest och abstinens)
I'm back!

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar trädgård ni har. Lycka till med "starta eget"
    En liten rolig historia !! Debet till vänster, kredit till höger.
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Entrepreneurship course?.. good for you. And now you should be able to look at everything with acute eyes, and with intuition on how to make a business out of it. What do you have in mind gittan?

    ~bangchik

    SvaraRadera
  3. Så snygg murrabatten blev! Låter spännande med starta eget-kurs... vilken inriktning blir det på det `egna´? Nåt med växter o trädgård....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Roligt att du är tillbaka! Och fint är det i din stora upphöjda rabatt! Hur var det, skulle ni göra en uteplats där i mitten eller?

    SvaraRadera
  5. Aha - du gått på kurs..... Ja, det kan ju behövas när man ska starta eget.... Vilken spännande tid du är i nu...... Välkommen tillbaka förresten! Det ÄR svårt att hålla sig borta från bloggeriet, har sett att du ändå gjort lite 'avtryck' även om du pausat :-)

    Tack gulliga för snälla ord hos mig.... Ibland luras kameran gällande storleken.... Min trädgård är knappt 2 000 kvm.

    Sonen (12 år) sitter här bredvid mig just nu och han undrade precis vems blogg jar är inne på. Då scrollade jag upp och visade bilden på dig och dina maj-bilder.... Direkt sa han: ' den var fin!'. Håller helt med honom- din upphöjda rabatt är verkligen fin och smart just för att den är upphöjd (bra för ryggen...). Härlig form är det på den också....

    Säger lycka till igen med allt i ditt nya företag... Ska bli spännande att få höra mer om det......

    Kram.......
    /Charlotte

    SvaraRadera
  6. I love the shape of that bed. Everything is filling in so nicely.
    Glad your course went well and that your business does really well!

    SvaraRadera
  7. Spännande att få veta vad du ska göra till hösten. Er upphöjda rabatt är jättefin, ovanlig också gissar jag.

    kram louise

    SvaraRadera
  8. Kan tro att ditt huvud är fylld med alla nyttiga bra att veta saker när du nu äntligen kan förverkliga din dröm och starta eget.
    Det blir spännande att få se var den butiken finns ;O) Kram och trevlig söndag, Petra B.

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)