Drama Leaves

tisdag 8 juni 2010

Äkta Kärlek! - True love!

Perukbusken... alltid lika dekorativ
Alunroten har tusentals pärlor i blomstänglarna - Åh, så rik jag är!



Fjorårets present från maken på vår bröllopsdag lever! Piprankan vaknade till liv sent (brukar den göra det?)
Vackrast inuti

Klockbuske
Rams

en liten, liten blöt japan..
Sockblomma
Ett hav av Stjärnflocka
Det är insidan som räknas
"vänner som stöttar varann"
Först ut i år - 'Nelly Moser'
Regntung...
En del av den upphöjda rabatten
Dammen
Lönn-rabatten
Brunns-rabatten
Valnöts-rabatten
Jag älskar växterna i min trädgård! Och med tiden ska helheten nog kunna bli riktigt bra.
Ett litet erkännande, jag ska inte fotografera utan att ha glasögonen på mig (trots att jag inte ser särskilt dåligt) Bilderna ser bättre ut i kameran än vad de gör i datorn... det måste vara fel på (ögon-)skärpan "skrattar" Jag fick radera massor av bilder när jag kom in igårkväll!

Men... nu är jag ju här igen "skrattar" Att det ska det vara så svårt att hålla sig borta från bloggen när man egentligen inte har tid att vara här?!
Jag pyser, berätta inte för någon hur kass jag är på att pausa "asg" Men det finns viktigare saker som jag är betydligt bättre på (tur va?)

18 kommentarer:

  1. Oj, sickna tjusiga växter du har.
    Gillar dem alla.
    Min pipranka är det enda som inte fått blad ännu, så det är nog vanligt att den är sen.
    Man tror alltid att den dött under vintern, precis som valnötsträdet som alltid vaknar sent.
    Ha det gött!
    Camilla
    (Min dotter står och väntar på mig så kommentaren blev inte så lång som jag önskat:))

    SvaraRadera
  2. Fniss....lite beroende kanske?
    Fin, fina växter som vanligt!!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Vad fräscht (stavas det så?) med alla regndropparna!!! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Your gardens and raised bed pond are beautiful, Gittan! All those plants in pots for the sale, I hope you do/did well with that. I would buy all the hostas! :-)
    Kram,
    Frances

    SvaraRadera
  5. There is a hint of tropical mood within your garden, with the colourful leaves. Lovely! ~bangchik

    SvaraRadera
  6. hmmmmm....trodde nog det skulle vara svårt ;))

    SvaraRadera
  7. Vackert med regnet och växterna! ha det gott/Sophia

    SvaraRadera
  8. Förstår att du har svårt att slita dig från bloggandet..... Det finns alltid något nytt som händer ute i trädgården som man blir till sig över. Det är väl det som är en av tjusningarna med att en trädgård :-)

    Här är det kallt och enländigt - men inte mycket regn! Längtar efter lite värme.....

    kramar
    /Charlotte

    SvaraRadera
  9. Vilken tur för oss att du har svårt att pausa, så vi också får ta del av din fina trädgård..;o) !

    SvaraRadera
  10. Skönt att du inte pausar utan visar de fina regndroppsbilderna, Härliga. Vi har två Piprankor, o det finns flera sorter har jag fått veta. Den vi har vid altanen är ju fullt utslagen o Full av Pipor dessutom nu. men vi köpte en till för ngt år sen o skulle ha på planket för insyn från grannen. Tror varje år att den inte har klarat sig. Såg idag att det börjar komma små blad- såå den kommer den med, minst 14 dagar efter den andra
    Vänta är jobbigt
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig trädgård med mycket vackert som blommar! Regndroppar och växter är en fantastiskt fin kombination, så läckert!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Jättefina blommor och fantastiska foton. Jag gör precis som du, tar en massa foto som jag tycker ser bra ut i kameran men sedan är kassa i datorn och jag har glasögon på mig.

    SvaraRadera
  13. Jag tycker det är härligt att du inte kan vara här ifrån :=)))
    Har skickat ett mail till dig hoppas det kommer fram.
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  14. Man är allt lite bloggmissbrukare ... saknar alla så fort jag varit borta några dagar.
    Tror också att helheten kommer att bli jättebra.
    Det är inte klokt vad mycket växter du har.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  15. Men när det regnar är det ju så braa att surfa runt bland bloggarna eller. Ja även när det är fint väder om tiden finns. Underbara bilder du visar på underbara rabatter. Ha en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  16. Vilken gullig liten japan, som en dränkt katt:)

    Ha en fin söndagkväll,

    Rebecca

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Hade jag haft bil hade jag lättare kunnat åka runt på utflykter och servera bullar!

    Din trädgård ser ut att vara väl anpassad för regn! Alla bladväxter blir så vackra med vattendroppar på!

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  18. Vilken växtrikedom! Och särskilt fint i regn - det blir friskt och läckert. Perukbuske är jättefin. Vill ha en uppstammad i kruka!
    hej hej
    /Ann Marie

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)