Drama Leaves

onsdag 17 februari 2010

Månadens bild: Februari - Picture of the month: Februari

Januari månadsbild var ju ganska snörik för årstiden, eller hur?
The picture of the month for januari was kind of snow-covered, wasn't it?

Men...
But...


Februari visade sig bjuda på ännu mer snö och muren syns nästan inte längre!
Februari gave us even more and the raised bed almost disapeared!

Ett par dagar med sol och plusgrader har fått snön att sjunka ihop lite grann.

A couple of days wih sun and temperatures over frezing have made the snow a bit shrunken.


Nu har vi haft snön liggande i nio veckor! Det får mig att undra om även Mars månadsbild kommer att vara vit? Det hoppas jag verkligen inte!
Now we've had snow for nine whole weeks! It makes me wonder if the picture for March walso will be this white? I surely hope not!

11 kommentarer:

  1. Visst blir man less på vintern och vi har fortfarande KALLT hos mig!! Brr...!
    Mars kommer definitivt att bli bättre :) åtminstone får jag vintersemester två veckor - skönt och då skall samtliga sådder i jorden!
    Må gott! Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Jag tar inte min månadsbild förrän den siste. Och med tanke på snömängderna de har lovat både i morgon och på lördag är det tveksamt om man kommer att se någonting alls av trädgården när det är dags att fota....
    Snön får gärna ligga nästa vecka när det är sportlov - men sen får det vara bra!
    Ha det bra i vintervädret =)
    /Helen

    SvaraRadera
  3. Nä, inte mars också, det vill inte jag. Snart räcker det tycker även jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Och imorgon kommer det mera.....
    Mars har vi haft snöstorm ett par gånger.
    Vi får väl se.
    Ha det gott i vilket fall som
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ja dessa mängder av snö är vi inte vana vid...men det kan ju bara bli bättre nu tycker jag...och det har faktiskt blivit ljusare både på morgonen och kvällen.

    SvaraRadera
  6. Hi Gittan, oh I hope your March pic of the month will not be more snowy scenes, although they are certainly beautiful. March is the month of transition, at least let us see the earth! :-)
    Kram,
    Frances

    SvaraRadera
  7. Jo men det får vi väl ändå inte hoppas?? För bövelen! Då vill jag smyga igång där ute!!
    Ha en skön torsdag! Kram!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Inte mars med, men om man tänker på all tid det måste ta att smälta bort så finns väl risk att en och annan snö hög ligger kvar då.

    SvaraRadera
  9. Bea: hoppas kylan ger med sig snart och att det kanske är barmark hos dig när du är ledig =)

    Helen: Här blir det månadsbild i mitten av månaden i år och det spelar ju egentligen ingen roll när den tas. Jag gör det enbart för att själv kunna se hur det förändras därute och är inte med på temat som i fjor (har tappat bort den från TB)

    Marina: Jag hoppas verkligen att Mars blir snöfri!

    Annika: Ja vi har ju det.. men det kunde ju få börja töa bort åtminstone =)

    AnnCharlott: Mycket ljusare är det både morgon och kväll så visst går det åt rätt håll =)

    Frances: Amen to that =)

    Humlan: Men visst känns det avlägset och lite skrämmande. När ska det bli vår?

    Millan: NEJ ,säg inte så! Jag som har jordvärme får ju ha snön liggande till midsommardå "skrattar"

    SvaraRadera
  10. Här virvlar det små vita saker utanför fönstret.... jag vill inte ha mer nu! Synd att jag har kontaktglapp med han där uppe ;-)
    Annars skulle han fått veta att han lever.....
    Ha´t himla gôrgôtt trots det som virvlar
    Nina

    SvaraRadera
  11. Vi får nog spara årets bilder för det här året måste väl vara och för lång tid framåt bli unikt! ... Hoppas man ju i alla fall!;-)
    Och nej- må det inte pågå så´n här "vitläggning" i mars också! Huvva!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)