Drama Leaves

måndag 6 juli 2009

Vi har flyttat i helgen - We've been moving this weekend

Första flyttlasset gick i lördags. En dag som för övrigt bjöd på en otrolig värme. Under dagen uträttades inte mycket. Den mesta tiden gick åt till att slappa i skuggan någonstans. Närmre kväll hämtades den största släp vi kunde få tag på (ca 4 meter långt)

Därefter bar det iväg till Lund för att hämta upp Sandra efter jobbet. Och vidare in till Malmö. En skumpig färd minst sagt för släpet guppade vilt när det var tomt. Väl där började vi fylla den lilla hissen med kartonger och möbler som stod framställt, så gott det gick, vid ytterdörren.

Många turer i den lilla (men dock) hissen. Att flytta mitt in stan (vid Möllevången) är inte så lätt. Man vågar ju inte ställa några saker obevakade. Det innebar att vi först var tvugna att ställa ut alla saker på innergården där jag och Bella (vovven) tömde hissen och "höll vakt". Därefter placerades maken vid släpet ute på gatan där han stuvade in saker efterhand som vi (Sandra, Robin och jag) bar ut dem. Hela tiden fanns någon vid sakerna inne på gården. Sen bar det iväg mot nästa ort. Då var det någon som blev hungrig (läs maken)! Naturligtvis fick det bli ett stopp på Mc D's. En hungrig man i sina bästa år måste utfodras "ler" för utan mat stannar han.

Fiskade upp en av Sandras kompisar vid bussen och till slut var vi framme vid hennes nya, jättemysiga lägenhet.

På tredje våningen - UTAN HISS!

Fler av hennes vänner dök upp för att hjälpa till att bära saker och ganska snart hade vi tömt släpet. En svettig samling människor intog välbehövliga, kalla drycker i nya lyan.

Igår var det tid för ännu ett flyttlass. Soffa, katternas klösträd + lite annat smått som vi inte fick plats med i lördags hämtades av maken och mig. Hon bor perfekt för på hörnet av huset ligger en liten butik som såg mysig ut med heminredning. Igår såg jag dessutom att i en av gatorna intill ligger trädgårdsbutiken Gröna bönor!

En skön helg med många glada skratt och som trots flytten känns avkopplande. I trädgården har det inte hänt någonting!

Hur har er helg varit?

4 kommentarer:

  1. Helgen har varit varm, för varm för min smak. Inte fått så mycket gjort men grillat på stranden och det var mysigt.
    Hopas hon kommer att trivas i sin nua lägenhet. Kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår det måste varit urjobbigt att flytta i värmen men verkar värt besväret- för all parter?!;-)
    Också rätt kul när många samlas & jobbar ihop, ju....
    Och du så trevligt ni nu "placerat" dottern- med dom butikerna så nära!;-)...

    SvaraRadera
  3. Tur att det ändå bjöd på mycket skratt för att flytta i den värmen som det var i lördags, jag blir svettig bara av att tänka på det!
    Jag satt och ammade i skuggan med fötterna i en balja med svalt vatten, ungefär hela dagen, det var vad jag orkade med..
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Marina: En aning för varmt även för mig om jag ska vara ärlig. Jag hoppas verkligen att hon kommer trivas. Det har blivit fem flyttar (av olika anledningar) på tre år!

    Nina: Man ställer ju alltid upp för sina barn =) Att man sen ser till att göra det till en rolig upplevelse istället för att "gnälla" över värme och tunga saker gör ju det hela så mycket trevligare. Jag tror faktiskt att vi hade lika skoj alla.

    Veronica: Det gick mycket vätska åt om man säger så =)

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)