Drama Leaves

onsdag 17 november 2010

Smile and the world will smile with you

Jag har upptäckt ett par nya, fantastiskt vackra ord idag - fylla på...

Att fylla på varor på butikshyllorna innebär ju att man sålt det som stod där tidigare och det om något är ju positivt!

Idag har jag fyllt på =)

Jag har dessutom gjort ett par lite juligare arr. En stor stormlykta fick röda stenar i botten och därpå la jag ett par kanelstänger, lite stjärnanis och några "diamanter". Det kommer att dofta härligt när man tänder ljuset där i.
Jag som är urusel på att tycka något jag gör blir bra (perfektionist) tyckte att det kändes ganska gott när kunden som kom in just när lyktan var klar utbrast - Åh, så fint det var!
Men jag vidhåller jag är en gröngöling när det gäller att skylta och pynta i butik. Jag har massor att lära, men gör så gott jag kan. För mig är detta en utmaning och lite av en lek. Blir jag inte nöjd så är det bara att ge sig på det igen - chefen hon klagar minsann aldrig, hon är schysst!
Nej, nu ska jag fortsätta mitt påfyllande =)
Tjingeling

11 kommentarer:

  1. Hoppas du får fylla på mycket och ofta...
    Snyggt i ljusstaken ;)'Måste vara skönt med en schysst chef ;)))

    SvaraRadera
  2. Fnisss.... Det var härliga ord det.... sannerligen...... Arrangemanget i stormlyktan var riktigt snyggt.... Känner doften ända hit :-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    Kul att behöva fylla på hela tiden, det är väl så det ska vara.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. tjusigt - å roligt att pynta i butik. man jag hade nog fått lite prestationsångest...hemma är d ju inte så noga, men när tanke är att man ska sälja så, tur man slipper d.

    SvaraRadera
  5. Gott att du kan fylla på --hoppas det blir fortsatt ofta- o det var en fin lykta
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  6. Ser jättefint ut! Så bra att du måste fylla på! /Katarina

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du får fylla på nya varor då är det ju en bra åtgång och mycket positivt.
    Chefen måste ju vara jättenöjd med dig som säljare:o)
    Riktigt fin ljuslykta och doftar det, det älskar jag.

    Ha en fin fortsättning på helgen
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  8. Härligt Gittan! Dofter, färger och julkänsla ...ahhh, det gör gott för sinnet!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  9. Härligt med påfyllning. Det gäller att ha känsla för att se det positivt. Jag gillar din ljuslykta skarpt, jättesnyggt. Du verkar ha en jättebra chef, hoppas hon fortsätter i samma anda ;-) Kolla gärna in tävlingen på min blogg. Ha det gott.// Peter

    SvaraRadera
  10. Åh, det ser så roligt ut att få dona och pynta så där! Jag tycker det verkar bli jättefint:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)