Drama Leaves

onsdag 14 april 2010

Månadens bild: April - Picture of the month: April

Då var det tid för min månadsbild igen.
Nu händer det saker minsann, hela rabatten är full av gröna toppar från tulpaner, narcisser, allium och perenner mm. som bara väntar på att få göra en storslagen entré!
(alla bilder är klickbara. Click the picture to enlarge)
Här skulle man ju behöva ett vidvinkel-objektiv. Som det är nu får jag ju ställa mig inne hos grannen (överdriver lite) för att få med hela muren på bild.




Även idag är det ett strålande vackert vårväder och jag befinner mig i trädgården, var annars? Det blir fortsatt krukning av perenner ifrån pallkragarna och sen måste jag ju plantera växterna jag köpte igår. Ni får se senare vad det blev =)
Jag skulle behöva skola om en del små frösådder som fortfarande står kvar under lysrören i källaren också. Jag vågar inte ställa ut de minsta i växthuset än eftersom det blir ganska varmt därinne när solen står på hela dagen och de har ju inte mycket rötter precis = kokta växter.

Nej, nu ska jag leta fram mina "korta långbyxor", sandalerna står redo vid köksdörren och väntar
Hej hopp!

7 kommentarer:

  1. Den är bara så otroligt fin den rabatten. Du skrev "stå inne hos grannen" fick du nästan göra för att fota. I går sågade vi ner grannens halva körsbärsträd, på riktigt. Höll på att krossa vårt drivhus. Jo vi hade fått lov.
    Njut av våren
    Kram Maianne

    SvaraRadera
  2. Hi, hi...sandaler och korta lågbyxor, somrigt värre! Nej nej, gummistövlar och ullstrumpor är det som gäller för min del i varje fall...fniss, trots att det är en ljuvlig vårdag med sol och värme, men så in i nordens klottigt på ställen.Nej, ingen tid att slösa vi datorn nu, ut igen och fortsätta med omskolningen :)
    Men såååå det blommar hos dig - njuter!!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. It is wonderful Gittan! I remember the posts written about the making of this raised bed, and the excitement about the plantings that would go into it. Such a joy of life to see it coming to fruition!
    Kram,
    Frances

    SvaraRadera
  4. Mina fötter kokade i mina gummistövlar idag...och jag ville inte ta mina "finkängor" som jag gick till jobbet i ;(

    SvaraRadera
  5. Det ser verkligen lovande ut! VIlken prakt det ska bli!!!! Penstemonen kommer att blomma i sommar, var så säker!! Satte själv några i fjol, och de lever också, liksom den äldre plantan jag hade. Violrutan jag fick av dig visar sig inte så här tidigt, men nog borde den ha klarat vintern. Den har ju skånskt blod i ådrorna!!! ;-) /Ruben

    SvaraRadera
  6. Så härligt att ha det så städat och rensat!
    :)

    SvaraRadera
  7. Ser underbart ut! Vilken välordnad upphöjd rabatt du har - tjusigt och praktiskt. Sommarkläderna får vänta ett tag för mig. Ett stort framsteg i klädväg för mig var att jag idag inte hade långkalsonger på mig...:-)

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)