Drama Leaves

torsdag 1 april 2010

Glad Påsk - Happy Easter

Som ni kanske läste så fick jag ett "oväntat" paket med posten (minnet, minnet)
As you might remeber I recieved an "unexspected" pacel the other day (bad memory)


Jag köpte ju en Agapanthus i affären! (minnet, minnet) Så nu har jag två "ops"
I did by an Agapanthus in the store! (memory, memory) So now I've got two "ops"



Men här var det något som inte stämde! Jag beställde tvåfärgade blå/vita Gladioler, inte blå och vita!
But this isn't right! I ordered two-coloured Gladiolus, not two colours of Gladiolus!


När man är "duktig" på att klicka i beställningssedeln så får man en bonus (varesig man vill eller ej) Ja, Dahlian kommer ju inte att planteras, jag tycker ju inte om Dahlior...
If you click enought you even get a bonus (if you want it or not) Well I won't plant the Dahlia since I don't like them...
Påsken inleds ju idag och huset är lite lagom pyntat inför den. Påskkärringen hänger i köksfönstret, väl förberedd för årets tur till Blåkulla. Hon spanar just nu efter sina vänner
En avbruten Tulpan (jag har ju inte hjärta att slänga den )


Årets påskris fick sällskap med en bukett tulpaner i gult och lila (påskens färger är för mig gult, lila och grönt)

Riset i sig är Ormhassel från trädgården sparsamt dekorerat med ett par ägg, några kycklingar och ett par fjädrar.

Lagom är bäst!
Idag strålar solen från en klarblå himmel och termometern har klättrat upp över 10 graders sträcket - härligt, härligt!
Maken är långledig med början idag, bättre kan det väl knappast bli =) Helgen blir lugn och "firas" bara med barnen på påskafton. Om vi känner för det tar vi kanske en tur på Konstrundan (det har vi aldrig gjort) eller så kör vi till Kivik och Julrosfestivalen på Ulricsdal eller så fortsätter vi vårt soff-letande.. eller så kör vi till bygghandlaren och köper plintar och virke till den upphöjda rabatten (vet inte vilket jag föredrar) Där ska ju byggas klätterstöd åt alla Klematisar vi planterade.
Oavsett vilket så hoppas jag att det vackra vårväder vi har idag håller i sig och att vi får njuta av ledigheten.
Grillen ska definitivt invigas i dagarna. Regnar det får vi grilla under taket =)
Med detta önskar jag er alla en
Glad Påsk

16 kommentarer:

  1. Du verkar vara väl rustad för en färgrik sommar i rabatterna! Blåa och vita enfärgade gladiolis blir nog också fint!
    Glad påsk! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Det är vackra blommor du har beställt. kommer säkert att lysa upp i rabatterna. Tycker dock lite synd om dahlian, den är värd ett bättre öde...
    Mvh
    Catarina

    SvaraRadera
  3. Vi får se hur det blir, har kontaktat dem eftersom jag gärna vill ha de tvåfärgade! Vita köpte jag ju dessutom ändå. Men visst komme rdet att bli fint =)

    Catarina: Du kan tro att jag också tycker synd om Dahlian! Jag letade febrilt på beställnginssidan efter om man kunde klicka i att man inte ville ha den, eller om man kunde skicka ett meddelande om det - men icke! Jag får se om någon i min omgivning kan tänkas förbarma sig över den..

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint du kommer att få det i trädgården. Vi får se om det hinns med något i trädgården i år. Har ett stort projekt på G, läs mer på min blogg om du blir nyfiken. Det är en av anledningarna att jag inte hunnit lägga ut något nytt förrens nu. Hoppas hinna så lite frön och få min potatis att gro. Glad Påsk och kram från Rosie

    SvaraRadera
  5. Oj vad fint det kommer att bli i din upphöjda rabatt ett riktigt fin blomsterprakt.


    Jag kan då inte glädjas åt fint väder idag här är det gråmulet och disigt.

    Önskar dig en riktigt fin PÅSK
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Åh, vad skönt.........det finns fler som jag, som glömmer vad man har beställt! Det har hänt ett antal gånger här.
    Den där limegröna gladiolusen hade jag ett år. Jättefin! Gladiolus är himla fin, hmmm kanske skulle jag köpa några i år också.
    Ha det så fint i påsk. Här är det jobb som gäller lördag och söndag, så det får firas lite i morgon. Det är väl tur att inte långfredagen är som när vi var barn. Gud, vad det var tråkigt på långfredag. Till och med värre än dagen innan julafton;-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Good luck to gardening adventure with more seeds coming in. The SPRING will see you through. ~bangchik

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Jo, Salmon Glow är mer laxrosa. Aprikos skulle jag väl kalla den (man har väl levt under 80-talet!). Den skulle nog passa fint med orange! /Anette

    SvaraRadera
  9. Glad påsk på dig, god mat och gott sällskap är det bästa med dessa helger!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vi har också planer på att grilla i påsk så även här hoppas vi på bra väder.

    Till Kivik ska kanske jag också men inte förrän nästa helg i så fall.

    Har omskolat en del i Lugnet idag. Härligt för där inne blåste det inte som det gjorde utanför.

    Kram o glad påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Att man inte kommer ihåg vad man beställt, är jag den förste att erkänna. Inte så himla lätt när man ser alla underbara växter. Problemet kommer ju sen, var fanken skall jag sätt dom ??? Men det brukar ju trots allt lösa sig.
    En riktigt Glad Påsk öskar jag Dig
    Kram
    arianne

    SvaraRadera
  12. Vilken blomsterprakt det ska bli i sommar....
    Glad påsk ;)

    SvaraRadera
  13. Vilket blomsterpaket! Du får minsann en underbar blomsterprakt till sommaren, men finns det blåa Gladioler!??
    Vet du...vi har ett ljuvligt vårväder idag, till skillnad från allt vinter gnäll hittills :))
    Önskar dig en riktigt Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera
  14. Hej hopp så det kan gå när inte minnet är med tur det var en så angenäm överraskning.. =)). Önskar dig en härlig och skön Påskhelg.. och jag får säga vad jag skulle göra av dina alternativ vore det i så fall julrosutställningen blir så avundsjuk på alla som kan åka på den.. kram/Monica

    SvaraRadera
  15. Så sugen jag blev på att odla - men vi har massor med snö fortfarande!

    G♥L♥A♥D P♥Å♥S♥K

    Önskar Maud

    SvaraRadera
  16. Jo, jag har en hel del fröpåsar som jag råkade beställa dubletter av. Tänk att man inte kan komma ihåg vad man redan har hemma. Och eftersom jag beställer ganska flitigt så har jag även en hel del 'bonus' påsar, sånt som man ingentligen inte har nåt intresse för.

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)