Drama Leaves

tisdag 21 juni 2011

Den upphöjda rabatten - Juni

Då var det tid igen för månadens bild. Det är helt otroligt vilken skillnad det är från månad till månad när man jämför bilderna

Trädgårdsmöblerna har fått flytta ner tillfälligt. Tanken är ju att det ska bli ett runt trädäck i cirkeln så småningom och att möblerna som ska stå här också ska följa den runda formen

Jag tycker att det är svårt att göra planteringen rättvisa på bild, går jag för nära blir det ju MASSOR av bilder och på det avstånd jag valt så ser man inte riktigt hur det ser ut...


Klicka gärna upp bilderna om du vill få lite bättre hum om hur det ser ut irl.



Alla överblommade vårlökar är snart ett minne blott (ifjor blommade alliumen fortfarande)

Bambun börjar bli stor och spretig och jag funderar på om den kanske borde ersättas med något gräs istället? (här är det extra spretigt eftersom det nyss kom en häftig regnskur)

Det börjar bli tätt och fint men en del hål finns det allt att fylla =)







Sen har vi ju då dammdelen som också ska planteras så snart dammen hamnat ivåg


De växter som står runt dammen idag är nersatt med kruka och enbart av den anledning att de skulle överleva vintern








Förhoppningsvis har det hänt mer på den fronten till nästa månads inlägg - kanske har vi t.o.m fått fisk i dammen tills dess




1 kommentar:

  1. Javisst händer det mycket på en månad.
    Låter spännande med trädäck för utemöblerna.

    Kram!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)