Drama Leaves

torsdag 7 maj 2009

Stolt mamma - Proud mum

Ibland är livet verkligen fullt av trevliga överraskningar. Igår avlöste de varann den ena efter den andra, och jag började nästan undra ....

Sometimes life's really full of lovely surprises. Yesterday they came one after another, and I started to wonder....

På Minstingens skola har de arbetat med tema Miljö under en tid nu i vår. Minstingen har tillsammans med ett par klasskamrater haft ett projektarbetet där de själv valde vad de ville göra för att förbättra vår miljö. De fick bl.a Lunds Kommun att gå med på att plantera ett nytt träd i staden för varje par som gifter sig.

Igår fick de ett mail:

"Stort grattis – ni har gått vidare till finalen i Klimatkampen med bidraget Träd= Kärlek

Det betyder att ert bidrag är placerat bland de tre bästa i er kategori! Jätteroligt tycker vi!

Vi vill därför bjuda in er till prisutdelningen i Stockholm den 19 maj, i samband med IVL:s stora Miljökonferens på Berns i Stockholm. Se bifogat program. Vi hoppas att ni har möjlighet att komma och emotta priset och vara med om en intressant konferens med många spännande talare. Ni får alltså leva i ovisshet om er placering, d v s 1:a, 2.a eller 3:e plats till den 19 maj!"


Jag säger bara WOW!!! Vilken upplevelse för dem! Vilken ära!
Minstingen tyckte att det var extra skoj eftersom Kungen kommer att närvara.

Our Sweet seventeen have along with some schoolmates worked on a project this spring about the environment. They were allowed to do what ever they wanted and they managed to make the local politicians of Lund to promise that they will plant a new tree everytime a couple gets married in Lund. Yesterday they resieved an e-mail that I'll trie to translate for you:

Congratulations - your in the final in the Climate-kompetition with your contribution Tree = Love

Being one of the three finalists we would like to see you in Stockholm, 19th of May, collecting the award at the ILV:s big Environment congress.

I can only say WOW!!! What an experience for them! What honner!
Our Sweet seventeen thinks that it's thrilling since even our King will be there.

Som om detta inte vore nog så fick även Sandra ett trevligt mail i förrgår kväll:

" Jag har fått en förfrågan om ni vill dansa på avslutningen på UEFA invigningen i Malmö! Detta är en stor tillställning med ca 20.000-30.000 personer i publiken och detta kommer även att sändas på TV4.
De behöver hjälp med 30 st dansare!
Ni kommer att dansa bakom en känd artist i ett stort V, 15 dansare på varje sida. "


Följt av detta mail under gårdagen:

" Du är en av de som kommer att delta som dansare på UEFA invigningarna! "

If that wasn't enought, Sandra recieved an e-mail where they asked her if she where interested in becoming one of the dancers in the UEFA opening ceremony at Malmö stadium! It'll be huge with 20.000-30.000 people in the audience and will also be sent on TV. They will have 30 dancers dancing behind some well-known artist.

Yesterday se recieved another mail about this:

"You are one of the dancers at the UEFA opening ceremony!"

Hurra för mina underbara döttrar!
Stolt mamma!!!

Hurray for my lovely doughters!
Proud mum!!!

19 kommentarer:

  1. Förstår att du är stolt!! Och vilken fantastisk idé träd = kärlek, det betyder ju, att jag inte är helt fel ute med mina evinnerliga inlägg om träd på bloggen ;-). PS Lova nu, att inte du också går upp och dansar!! ;-) /Ruben

    SvaraRadera
  2. Guuuud så roligt! Åhhh, jag ryser! Grattis till er alla..:)
    Vilket underbart inlägg...*mmmm*

    Och du vännen, alla goda ting är tre! Hoppas ditt besked kommer att sanna det ordspråket! Jag hejar på dig och dina döttrar helhjärtat!

    Du är modig och sann dig själv Gittan och det gör mig så enormt glad och stolt..:)
    Lycka till!

    Tack för mailet...*glad*

    SvaraRadera
  3. Grattis, vad roligt! Förstår om du nästan spricker snart.
    :o)
    kram, Wi

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ruben: Alldeles rätt med andra ord! För vad vore livet utan....träd! Nä du, ska jag upp på scen då ska jag minsann sjunga! Fast jag lär nog få se det hemma i soffan med videon på inspelning(såklart)

    Gúa: Tack min goding Du är som alltid bäst!

    Wicke: Man kan ju inte bli annat än stolt och glad!

    SvaraRadera
  6. Grattis till dina barn. Vad kul att få gå till final. Det var en toppenidé, träd är så vackra.
    Att få dansa för så mycket folk bakom en kändis och i tv måste vara en upplevelse för livet.
    Ha en bra dag och krama dina barn!

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken dag! Förstår att du är stolt! Då var det din dotter jag läste om i tidningen för några veckor sedan när det stod om idén att plantera ett träd när någon gift sig. Spännande att dansa inför så många människor, och bakom en kändis :) Hoppas att du också får ett positivt besked snart...när får du redan på hur det gått med din ansökan till trädgårdsutildningen? Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Härligt! Klart du ska vara stolt. Ibland känns det som att man inte får vara stolt över sin "duktiga" barn. Man ska tänka på dem som har svårt att lära och ja, har det tufft i livet liksom. Jag får ofta dåligt samvete när jag "råkar" vara öppet stolt över våra barn. Har en del runt mig som har barn som verkligen har svårt att lära och det är särskilt då jag känner att jag itne får prata högt om våra barns ramfart i skolan och om deras bra resultat och deras prestationer inom idrotten. Men våra barn kämpar ju också, bara det att dom utgår från en annan startplatta kan man säga.
    Det där med träden var ju kanonsmart!
    Önska dem lycka till och var stolt! Kram!

    SvaraRadera
  9. Vad man gläds när det går bra för sina barn. Nu får man kanske titta extra på dansarna. Så spännande med en Stockholmsresa för minstingen. Anita

    SvaraRadera
  10. How exciting for you gittan. I'd be a proud Mom too. Congratulations to the girls!

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Men oj! Himnmel så stolt du kan vara!!!
    VArmt grattis till dem båda!!

    SvaraRadera
  13. Det var ju inte dåligt! Då har det kanske inte spelat någon roll för dig att det har regnat hela veckan...? Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Grattis grattis till båda dina duktiga döttrar.. visst är det så man smälter av stolthet när sånt här blir.. =).. Grattis igen.. och så ha en bra helg..Monica

    SvaraRadera
  15. Vad roligt för dina tjejer! Klart du ska vara stolt. Trädförslaget var ju en jättebra idé! /Anette

    SvaraRadera
  16. Men grattis till dina döttrars prestationer!! Förstår att du är en stolt mamma och hedrande för dina flickor :)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  17. (Jodå, vi bor på hörnet! Om ni var mittemot så antar jag att det smakade bra...? ;-) )

    SvaraRadera
  18. Haloo.. du undrade om kamera.. Jag har Canon EOS 450D, vet inte om det finns objektiv att köpa till din modell men jag tror det.. är det inte en sån som Lotta har? tror hon har ett separat objektiv för macro. Mitt var ganska dyrt men allt är ju relativt.. finns macro för 40 000 då är 4700 billigt.. men det finns billigare varianter också. Men jag får dricka välling ett par månader.. *haha*.. Ha det gott Kram/Monica

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)