Drama Leaves

tisdag 19 maj 2009

Mer tid önskas - I need more time

Som ni säkert märkt har jag inte riktigt tid för bloggen just nu. Fullt upp med murbygget och att försöka få ordning på det kaos som råder här ute.

Om tre veckor tar Nathalie studenten och då ska det vara ordning och reda minsann. Om murrabatten inte är planterad gör däremot inget. Det bli när det blir! En del av röran som råder ser ni här. Skärmarna (6 st) jag fyndade står också där.

Jag kan säga att ikväll återstår endast två pallar med toppsten =) resten sätter jag på plats om en stund! Då blir det lite bättre ordning.
Till vänster om skärmarna står den senaste Japanska lönnen. Den är ca 1 meter hög och det är ju inte fel medväxter som redan från börjar ger lite höjd.

Nu rusar jag för att fortsätta med bygget av muren. Hoppas ni har överseende med att jag inte uppdaterar bloggen lika ofta som vanligt!
(och att jag inte har tid att översätta)

14 kommentarer:

  1. Hi Gittan, now I understand what the screen were. We might call them trellises also. I thought you meant screens like would be used for sifting compost. HA They are lovely and the new maple looks like a beauty as well. Don't work too hard, my friend! Kram!
    Frances

    SvaraRadera
  2. Hej Gittan

    Vilken röra:o) Men det kommer att bli supersnyggt så att jag blir riktigt avis. Vilket fynd av skärmar du gjort .
    Du har då en massa plantor i krukor om du inte får plats med allt så har jag nog det:o)
    Den lönn du har köpt vilken zon går den till? Hur stor blir den?

    Jag skall försöka få tag i någon flikig lönn som är härdig här i zon 5 Dom är ju så dekorativa.

    Ha en fortsatt bra dag och jobba inte ihjäl dig.

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Åhh..dina blå korgar med växter lyser som guld i mina ögon :)
    lite synd att det ofta skall vara så bråttom på vårkanten (men det är väl försommar hos dig ) och man flödar av energi och vill hinna så mycket.

    Själv är jag sj-ledig och kan inte så mycket åt trädgården nu just, men det tär på tålamodet när jag inte får gjort det jag tänkt!!

    Ta en sak i taget Gittan, det löser sig!!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  4. Röra och röra?? Trots allt finns där ju en viss ordning i "röran"! Inte illa! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  5. Hi Frances, hard work is good for my body, don't you think so? Just joking. Acctually I love to work in the garden and I really don't think there is any hard work. Even if the bricks are heavy I take it easy and let it take the time that's needed. I don't hurry even though I get a lot done. I'm one of those people what: If you start me up I'll never stop (Rolling stones)energic when I start to do something / kram gittan

    Gunilla: Visst är det kaos därute! Lite bättre ser det dock ut ikväll. Två pallar borta och alla spannar till växthuset tvättade och en del planterade. Även en del krukor med sommarblommor hanns med under dagen. Bara kom du inom så ska du garanterat få växter med dig hem "skrattar" Lönnarna ska jag försöka ta reda på åt dig - återkommer!

    Bea: Det blev lite mycket växter över vid försäljnignen, därav alla blå backar. Får se om jag lyckas "knö" ner allt någonstans. Ingen risk att jag stressar även om det är mycket som bör hinnas med. Det är ju oftast bara vi själv som vet vad som borde varit gjort. Det som inte hinns med får jag väl gömma i garaget inför studentskivan "skrattar" Där ska vi väl inte ha in gästerna åtminstone. Jag lovar, jag tar en sak i taget "ler" Så trist med din "ledighet" hoppas det inte är något allvarligt. Du får försöka njuta av allt som händer i trädgården, detandra som behöver göras det försvinner ingenstans. Ha det gott och krya på dig / kram

    SvaraRadera
  6. Ruben: Ja, hur skulle det se ut med oordning i röran.. när man är perfektionist!

    SvaraRadera
  7. Garden will not look neat tidy all the time.. Neatness is very much time related... there is always things to do in the house and in the garden....

    CHEERS!

    ~ bangchik

    SvaraRadera
  8. Oj, det var fullt med plantor! Men du hinner säkert klart allt där du går i din bikini *ler*
    Ska bli himla spännande att se din murrabatt! /kram Anette

    SvaraRadera
  9. Ja jisses vad byttor det står där.. över skrev du.. ja du får väl utöka fler land så allt kommer ner.. *ler*. Den nya lönnen ser helläcker ut, älskar lönnar.. och en murrabatt låter fint ska bli roligt o se den sen. Ha det gott, och tycker man saker är kul är det inte jobbigt.. =). Moa

    SvaraRadera
  10. Åhhh vilken härlig 'oreda'!
    Det var nog den mest ordningsamma oreda jag sett på länge!!!!
    Linda

    SvaraRadera
  11. Jag håller med- tiden räcker inte alls till... Dottern fyller år idag, och både lördag och söndag vigs till kalas. Innan dess måste väl ogräset bort också...

    SvaraRadera
  12. Hej-När du får en stund över-Ta en titt på TRÄDGÅRDSDAGBOK--för jag behöver Tips--ska köpa TRÄD
    Maria

    SvaraRadera
  13. Bangchick: You are so right about that =)

    Anette: Det får bli vad det blir helt enkelt. Man är ju inte mer än människa =P

    Moa: Så rätt, det är inte jobbigt, bara skoj. Funderingar kring nästa plantering växer redan fram i huvudet mitt. Fast jag får väl lugna mig tills murrabatten är klar...

    Linda: LOL, jag har faktiskt alltid ordning i min röra (perfektionist) Andra tycker oftast inte att det är stökigt här när jag håller på att få mindre anfall "ler" för att det är SÅ stökigt! Tur att vi alla är olika ändå =P

    André: Gratta dottern från mig. Ogräset kan jag nästan lova att det bara är du som ser. Men jag fröstår dig så väl, man vill ju att det ska vara riktigt fint när det kommer gäster.

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)