Drama Leaves

onsdag 29 juni 2011

De brinner som eld! - They're burning like fire!

"Rosor is the shit" har jag hört. Men för min del så är det mer: Rosor är ingen hit!

I dethär fallet (makens nyförvärv) skulle man ju kunna säga: SHIT, vilken häftig färg! (så ok, "rosor is the shit" iaf idag)
Den lyser verkligen upp hela planteringen där den står i sin kruka i Brunnsrabatten. Jag gillar orange:t (hur f-n böjer man det?) så färgvalet han gjorde föll ju även frun i smaken =)
Den är dessutom urläcker tillsamman med den röda Japanska lönnen, ni vet... jag och konstrasterna =P


I den upphöjda rabatten slog det imorse ut en lilja... Den är minst lika läcker i färgen! Och den gör sig så himla bra tillsammans med den svarta alunrotsplantan 'Liquorice' man kan skymta bakom - så fräckt!


Till sist måste jag bara få dela med mig av en favoritplats i trädgården... Jag ÄLSKAR att gå här på morgnarna. Det är något magiskt med ljuset under Apeln just då...




Kram gittan

6 kommentarer:

  1. Hej!
    S¨å vacker! Det finns en närapå likadan hos mig, men fortfarande i knopp :)

    Svar på din undran:Lammöronen vinkar säkert vid nästa ordentliga regnskur :(
    det brukar va så!
    Vackrast är dom just nu, men brukar klippa ner blomstänglarna när de vinkat.

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Alunrot och orange är kanonfint....
    Mysigt morgonställe.
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  3. Du det var kraftiga färger det där!

    Gillar hängande fatet mycket.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härlig morgonplats..orange är ingen favofärg egentligen hos mig men jag uppskattar den ihop med mörkrött och hos min granne finns orange och lila det är vackert med,,
    Din kombination var urfin.
    häftig urgrävning med slangen, jag blir sugen jag med men idag var för varmt..ha det gott kram

    SvaraRadera
  5. En härlig hörna och färgsprakande blommor.. ha en fin dag..Moa

    SvaraRadera
  6. Bea: Jag har hört att det ska finnas en sort som är stadigare i blomstängeln men tyvärr minns jag inte namnet på den..

    AnnCharlotte: Alunrot är vackert tillsamman med allt! Jag har flera olika färger/sorter på flera ställen i trädgården

    Marina: Jag föredrar de lite häftigare färgerna men å andra sidan så har jag inte så mycket blommor i min trädgård utan mest vackra bladväxter =)

    Monica: Jag föredrar de lite häftigare färgerna men har ju inte så mycket blommor iofs. Det har inte blivit mer grävt här pga värmen. Man orkar inte slita hund när det är såå varmt och gott!

    Moa: Mmm... det hörnet är super!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)