Drama Leaves

lördag 15 maj 2010

Höstrusk eller sommar?

Veckans väder är då inget att skryta med precis. Vi har fått ca 30mm regn i veckan och nu på morgonkvisten har det redan hunnit komma ytterligare 13mm. Och regnet det vräker fortfarande ner. På nyheterna igår kväll sa dom att sommaren börjar idag???

Planen för dagen var att åka till Hedentorps plantskola i Ängelholm där Eva Robild och Annika Christensen ställer till med fest mellan 13-16. Jag känner mig som en svikare när jag motvilligt erkänner att jag inte har någon lust att köra 7 mil för att på plantskolan i ösregnet... Sorry tjejer!
Även Lydia och Trdägårdsdrömmar skulle fått ett besök på vägen men jag lovar att komma en annan dag!
Ute i min trädgård står Körsbärsträdet 'Sam' i full blom (bilden är tagen tidigare i veckan). Jag tyckte att det såg ut att blomma dåligt

tills jag kom lite närmre.

Är det inte underbart så säg...

Numera har jag accepterat att 'Sam' förmodligen inte kommer att bli större än såhär. Han slutade ju växa för flera år sedan. Men vet ni vad? Vi får tillräckligt med bär trots hans ringa höjd, blommorna sitter i perfekt höjd att sticka näsan i och man slipper klättra för att plocka bären.
Det finns ju egentligen inget att klaga på! Förutom då att våra (framtida)barnbarn aldrig kommer att få klättra i Körsbärsträdet så som våra barn gjorde i det förra, men man kan ju inte få allt =)
Nä, nu ska jag väcka minstingen och se om vi kanske ska ta oss till Köpcentrat för att inhandla nya skor - välbehövligt för oss båda!
Annika och Eva, önskar jag lycka till med firandet av boken och frimärksutgivningen.


12 kommentarer:

  1. Man får ta det som det kommer, men...det finns ingenting som går uppemot värmen och sommarkänslan just nu ;)
    Synd bara att jobbet kallar om en stund!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Bea: Jag älskar också sol och värme! Tänk om vi kunnat byta, jag hade gärna jobbat idag =)

    SvaraRadera
  3. Man kan ju i alla fall se att blommorna har ett tätt förhållande, jättesnygga.Vi har 14-16 grader varmt och regnskurar. Vill ha värme
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nä, detta vädret är inte kul! Har varit i väg på trädgrådstur idag mne den blev delvis i regn.
    Nu vill jag ha lite varmare och uppehåll i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. It's such a pretty tree. Your garden is looking beautiful.

    SvaraRadera
  6. Körsbärsblommorna är underbart vackra!
    Här har vi haft sommarvärme idag, hoppas den når hela landet snart!!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  7. Jag längtar efter körsbärsblom! Först ut är häggen som knoppar lovande...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Underbart vackert ert lilla träd, liten och naggande god som man säger. Ni får väl köpa klätterställning när barnbarnen kommer istället för jag tror nog de också vill ha plockvänlig höjd på körsbärsträdet.. =).. kram och ha det ogtt.. Moa

    SvaraRadera
  9. Underbara blommor och som alla vet är det inte storleken som gör det....=)
    I dag hoppas vi på uppehåll (man sänker kraven från sol till inte regn iallafall) så det blir lite gjort där ute.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Underbart litet träd att njuta av ! Man blir så glad över det som blommar nu !
    Ha det så gott !/Isa

    SvaraRadera
  11. Mammi: Regn och blåst har vi också men du har åtminstone varmare än vad jag har! Här hade vi 6 grader igår och 8 idag - inget som väcker några vårkänslor till liv hos mig =(

    Marina: Nä detta känns inte alls kul. Idag verkar det bli uppehåll om än grått som bara den. Men det kunde ju gott ha varit lite varmare...

    Catherine: I can hardly wait until the cherries are ready to pick =)

    Margot: Lite värme tackar jag inte nej till. 6-8 grader är lite väl kallt för att vara maj månad.

    Njut i din trädgård: Just nu längtar jag bara efter lite värme, brr...

    Moa: Jag kan bara hålla med =)

    Millan: Jag kräver inte heller sol men det kunde gott få vara lite varmare än 8 grader! Det blir till att leta fram vinterjackan och ge sig ut - för ut ska jag idag!

    Isa: Man är ganska "utsvulten" efter den ovanligt långa vintern.

    SvaraRadera
  12. Här har vi faktiskt haft både regn och sol och sommarvärme. Väldigt skönt. Det är först nu man inser hur kallt det varit innan. Barnen fanns sig direkt i den nya temperaturen och slängde på sig shorts :-) Men jag behöll mina arbetsbyxor på då gräva stod på agendan.......

    Det är bra att kunna ändra sina planer om man känner för det. Köpa skor är något jag också skulle behöva med min dotter. Eller rättare sagt, en hel del till också. Det är en utmaning som heter duga och som jag måste ta tag i alldeles snart.

    Hoppas det blir bättre väder idag för dig!
    /Charlotte

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)