Drama Leaves

fredag 12 mars 2010

ACTION!

Jisses vilket jobb det är att vara arbetslös!

Man hinner ju ingenting... inte ens bädda sängen!

Igår var jag på utvecklingsamtal (sista gången?) inne i stan tidigt på morgonen med vår yngsta dotter.

Vi for sen direkt från skolan in till stan där hon skulle ha gympa och jag var kallad till möte på AF.

Efter mötet, inom Citygross i räserfart (skånska), ner om två butik hemma i byn (Svinarp, då vet ni väl var jag är?)

Hem och på med kaffet, slängde i mig ett par mackor och en banan.

Avslutade kaffedrickandet med att titta in i bloggvärlden 2 minuter.

Snabbt som attan packade jag in dotterns och min bowlingutrustning i bilen.

Körde till Eslöv för att hämta mina nya glasögon,

inom antikhandlaren för att få mått på kristallkronan,

bort till spettkaksbageriet för att fixa en present till minstingens värdfamilj (hon åker till Mallorca som utbytesstudent på söndag)

På spettkaksbageriet kunde man inte betala med kort så det blev till att köra ner till stan igen och ta ut pengar och snabbt tillbaks igen för att kunna betala.

Nu hade jag tjugo minuter kvar... då susade jag in i möbelaffären för att titta ut en ny soffa.

Tio minuter kvar... då hinner jag tanka också...

Hämtar upp minstingen vid järnvägsstationen, kör till träningen.

Efter bowling-träningen beger vi oss hem med en tv-bänk (?) i baksätet på bilen.

Sen ställer vi oss och lagar middag när klockan hunnit bliv 19.00

Klockan 20.00 står jag i köket och plockar undan efter middagen när min man ringer för att tala om att han kör hem från jobbet.

Ja, så kan en helt vanlig dag i en arbetslös liv se ut - hur sjutton ska man hinna jobba? "LOL"

6 kommentarer:

  1. Med ditt tempo är det ju en evinnerlig tur att du står utanför arbetsmarknaden. Tänk vad många som skulle bli arbetslösa på det företag du började på, du skulle ju fixa allt! ;-)
    Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Ja ibland funderar man allt på hur livet är egentligen.Om det ska vara sådär. :) Önskar dig en trevlig helg. Kram .

    SvaraRadera
  3. Oj Vad less jag blir, jag har fullt sjå med att hinna följa med dig på din runda.:o)

    Ja det verkar jobbigt att vara arbetslös för då har man så mycket att göra det är bäst att jag håller fast vid mitt jobb tills jag går i pension.

    Ha en riktigt fin helg
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja, hur går det till att man hinner jobba? Men man gör ju faktiskt det men en massa annat hinner man inte (som man vill hinna). Hur ska jag hinna med trädgården i vår, det funderar jag över.

    Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera
  5. *asg* Ja men de känner jag igen!! Så där kan mina dagar oxå se ut nu när jag e mammaledig.. Hur ska jag hinna sen??
    Kram/ Veronica

    SvaraRadera
  6. gittan ! I am so sorry I totally forgot about the list of heuchera I was supposed to put together for you .. I have been wrapped up in so many other things and I have been so sick this Spring it has been discouraging.
    But I will get that list for you : )
    Your blog is looking so pretty , the black background is a favorite of mine because pictures show up so well.
    What beautiful pieces of furniture you have !
    I will work on that list for you girl : )
    Joy

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)