Drama Leaves

måndag 9 mars 2009

En regnig söndag

Vädergudarna var då inte på vår sida igår. Jag som tänkt mig en skön dag i trädgården fick snällt stanna inne och sysselsätta mig med andra saker istället.
Maken körde för att posta ett brev och kom hem med en glädjande överraskning
Vårens första Tulpaner (för vår del)

I en färg som jag gillar

Köksbordet fick snabbt en ren duk och till middagen dukades det lite extra fint

Tänk så uppiggande en blomsterbukett kan vara
Till middag blev det Pasta Carbonara med massor av vitlök. Till det ett glas vitt vin - smakade mums!
På min andra blogg kan ni se vad jag hittat på idag i trädgården. Ett litet tips, våren är inte långt borta nu!

10 kommentarer:

  1. Haha..här åker duken av när vi ska äta...och eventuella blommor också..
    Jag gillar också just den färgen på blommor...

    SvaraRadera
  2. Vackra tulpaner! Med en lite vidare vas hade det blivit ännu finare! Men Kungelige Dansk är alltid Kungelige Dansk, så du är förlåten för denna gång! ;-) /Ruben

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig överraskning med en bukett fräscha tulpaner! Klart att man vill göra det extra fint då ;)
    Hoppas denna dag bjuder dig på många trevlig stunder med! /Bea

    SvaraRadera
  4. Tänk att tulpane kan rädda en hel dag.
    Fin färg du har valt.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Teas:
    Här är det ALLTID duk på bordet när vi äter (annars också) Det medför en del tvätt men samtidigt så tycker jag att det förhöjer mysfaktorn rejält. Levande ljus till middagen på kvällen varje dag har vi också under den mörkare årstiden. Hos oss är middagen en avslappnande, rogivande (förhoppningsvis) gemensam stund.

    Ruben:
    Jag vet att vasen inte passade riktigt bra, men ska man välja mellan för låg, för vid eller för smal så blev det denna =) MEN det är INTE Kunglig dansk utan en SVENSK HACKEFORS "ler"

    Bea:
    Verkligen uppskattat av mig Alla dagar har sina ljusa stunder, det gäller bara att se dem =)

    Annika:
    Det är egentligen så lite, som gör så mycket, i det stora hela.

    SvaraRadera
  6. Mysigt att mysa med god mat, vin och tulpaner:=)
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  7. Jättevackra tulpaner och jisses vad en bukett kan förgylla vardagen.. eller helgen också för den delen.. *ler*.. ha det gott...Monica

    SvaraRadera
  8. mys mys! Gulliga maken!
    jag ska in på din trädgårdsblogg nu
    hej hej

    SvaraRadera
  9. Hej Oumberlige Peter här! Vill bara titta in som hastigast och önska en trevlig Fredag och en önskan om en fin helg.
    Sitter och bloggar och länkar runt och hamnar både hos gamla bekanta och nya bloggvänner (förhoppningsvis). Lämnar då självfallet ett litet avtryck efter mig i form av en kommentar som nu i detta fall. Jag är som ett stort barn, jag har släppt Påsken lös på min blogg så nu barsnligt nog bloggar jag runt lite och letar på andras bloggar för att se om jag kanske är först, hitills så ser det ut så(ler). Ja, det är nu ingen orgie i påskpynt som jag bjuder på, bara ett litet Påskkort ifrån 1920-talet, men påskkänslan börjar in sig. Påsken känns lite enklare än Julen, mindre kravfylld på något sett!
    Ha det så bra som det bara går mvh från Peter Olofsson!

    SvaraRadera
  10. Those tulips are stunning! Just so beautiful.

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)