Drama Leaves

måndag 1 februari 2010

Trädgårdsritning - Garden drawing

I brist på vettig sysselsättning gjorde jag förra veckan en ritning över vår trädgård. Den är förmodligen inte helt hundra när det gäller avstånd, men helt ok.

I didn't know what to do with all that spare time last week so I desided to make a drawing of our garden. It's probably not all correct when it comes to the distances, but quite okay.



Den första ritningen visar trädgården som den ser ut idagsläget (fast just nu syns ju inget av detta när man tittar ut eftersom ett tjockt snölager gömmer allt därute)


The first drawing showes how the garden looks today (but right now we're not abel to see any of that since a thick layer of snow is covering everything)


(click to enlarge)

Nästa ritning visar hur vi tänkt att den ska se ut inom en inte allt för avlägsen framtid. Den skuggade ytan är tänkt vara stensatt. Utrummet kansk blir rakt istället för i vinkel. Och då är det inte omöjligt att den utstickande vinkeln blir ett trädäck istället. Men tanken/vår önskan är att det ska se ut såhär.

Next drawing is a view of how we want it to look in the future. The shaded area is supposted to be pavern(?)

(click to enlarge)

Det finns en plan för trädgårdens framsidan också men den får ni allt vänta på! Där kommer det förmodligen inte att hända något förutom på pappret förrän det andra blivit gjort.

I do have a plan for the frontyard to but you'll have to wait for that one! Nothing will be done there, except on paper, until those other parts are finished.

13 kommentarer:

  1. Very good job drawing that plan. I love it! I'll be looking for the plan in the front soon. The shaded area in pavers will make a nice patio.

    P.S. Did you ever figure out the problems with your feed at Blotanical? Your posts never show up there for some reason.

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig när du har gjort ritning först.
    Har du tittat in hos mig:o)
    Snälla gör det.Jag vill så gärna ge dig en.
    Du är ju en verkligen trogen bloggvän.Och otroligt kreativ.

    Varma Kramar/Gunilla

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut!!! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Häftigt! Duktig på att rita ser jag. Jag är usel på det.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kul att hitta en till som visar att hon gillar att rita och planera! Finns inget roligare den här årstiden. Nu har jag dessutom lyckats att byta min kladdiga gamla ritning till en som blev riktigt hyfsad.

    SvaraRadera
  6. Gräsmattan blir mindre ser jag!
    Väldigt kul att se din trädgård på papper, och vad fint ni kommer att få (ännu finare alltså) när ni stenlägger den där biten! Jättefint när man blandar raka och runda former, ger ett mjukt och ombonat intryck!

    SvaraRadera
  7. Det kommer att bli fint, men kan du inte locka fram SOL över Skåne??
    Här en till som längtar
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  8. Gittan, that is really a good sketch. It looks like it is a drawing from the garden magazines that I am reading. Good job!

    SvaraRadera
  9. I think the pavers will look very nice. Is the circle in the second one the pond you are planning? I was looking for that in your second drawing. Hope the snow melts so you can see your garden soon!

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Du e ju riktigt proffsig med dina ritningar! *ler* Annat än mina klotter som jag har här hemma... Och jag ändrar mig ändå hela tiden så jag har nära på slutat att rita upp.. Ingen mening då jag ändå inte följer dom! *skrattar*
    Ha en riktigt skön tisdag! Kram

    SvaraRadera
  11. Inte dumt med trädgårdsritningar! Verkar som en god idé att lägga sten ända fram till (och runt) växthuset. :-)

    SvaraRadera
  12. Kul med ritningar! Jag håller också på med en men har fått ta en paus eftersom det är så mycket snö ute så jag inte kan mäta ordentligt!

    louise

    SvaraRadera
  13. Hi Gittan, what an excellent way to help the winter days go by faster! I love the design and the future projects look wonderful. The pavement, or pavers will be a perfect place to sit and enjoy the view. Your blog looks beautiful, BTW! :-)
    Kram,
    Frances
    ps, for any problem at Blotanical, click the help tab at the top and write to Stuart about it.

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)