Drama Leaves

måndag 8 juli 2013

To be continued...

Komposterna har sjungit på sista versen ganska länge, men det finns ju roligare saker man kan göra än att måla pallkragar...
Men i höstas kom maken hem med ett gäng nya kragar som han laserat nu under våren och häromdagen kom de första på plats (det finns totalt nio färdigmålade) Tanken var att börja fylla den nya och vänta med tömning av den andra gamla tills allt vissnat ner i planteringarna höst. Att lägga på kompost på våren, vilket jag gillar bäst, fungerar dåligt med de vintrar/vårar vi haft de senaste åren. Komposten är frusen länge och när vintern väl släpper sitt grepp poppar ju vårlökarna upp i racerfart!

Nu är ju bara "problemet" att en av kragarna på mitten bågnar oroväckande och förmodligen kommer att ge vika innan hösten är här...
Så... idag ska jag flytta över, drygt 1 kbm, mer eller mindre färdig kompost, till den nya - gissa vem som kommer att ha träningsvärk imorgon "ler"


När det är avklarat väntar detta


Jag flyttar isär samt planterar en del nytt i den upphöjda rabatten, började igår, och hoppas bli färdig under dagen (bilder kommer)

Nu hoppas jag att sommaren är här för att stanna - fyra veckor framöver har jag sommartider i butiken dvs. jag stänger redan klockan 14.00 för att få lite ledigt och kunna njuta jag med.

Ha det gott och sola med förstånd!


3 kommentarer:

  1. SÅ härligt att du har möjlighet att stänga tidigare ett tag för att vara lite ledig. Det är du värd!

    Det där med kompostarbetet ska vi också göra här. Eftersom vi ska flytta trädgårdslandet ska vi samtidigt passa på att byta plats på komposterna. De ska stå bakom garaget, lite mer ur sikt. Det kommer bli ett tungt jobb. Dels med de tre delarna som nu är kompostlådorna men även med den enorma högen av sådant som innehåller ogräsfrö eller för stora delar för att jag tycker att det kan läggas i komposten. Den högen finns bakom garaget nu och där måste bli helt rent och plats för att vi ska kunna flytta dit lådorna. Ut på åkern med eländet! Ska bara invänta att bonden skördar säden först. Det blir nog inte så bra annars :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trädgårdsträning kallas det :-)) Vem behöver ett gym om man har en trädgård... Lycka till med flyttningen! Skönt med sommartider i butiken förstår jag! Ja, nu hoppas man verkligen på att sommaren fortsätter vara fin!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Oj oj så mycket jobb...ja du lär ha träningsvärk!
    Ja grus o snöskottning är väl ingen bra kombo, nu har vi plattor där bilen står o där vi behöver gå på vintern, så där gruset är slottet vi inte. Sen vill vi ju göra nåt åt de (fula) plattorna men vi har inte bestämt vad ännu, men vi har väl insett likt din man att det blir svårt med skottningen om vi väljer grus där med...
    Men vem vill tänka på skottning nu? Nu vill vi njuta av sommaren, och så klokt av dig att stänga lite tidigare!
    Kram o ha det så skönt nu i din fina trädgård!
    Gunilla

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)