Drama Leaves

torsdag 25 juli 2013

Bredda Valnötsrabatten???

Det har stått på att-göra-listan ett par år nu; att bredda Valnötsrabatten och lyfta fram de främre Funkiorna. Men det finns ju roligare saker man kan göra än att gräva bort gräs...
Så jag tänkte att jag kan ju prova en annan variant och grävde upp två av de gigantiska 'Blue Angel' 
Jag tog bort den i mitten när vi gjorde muren 2009? men fick visst inte med allt för där står en liten inklämd planta, därför valde jag att göra så som jag nu gjorde.
Jag flyttade de mindre 'Wide brim' ut i sidled och hoppas nu att både Ormbunkarna och Rodgersian (mellan Ormbunkarna och Vidjehortensian) ska bli stora och fina och synas lite bättre 
Sen återstår att se hur det ser ut när 'Blue Angel' växt till sig men förhoppningsvis behöver jag inte gräva bort mer gräs här!

4 kommentarer:

  1. Jaså finns det roligare saker än att gräva bort gräs - det trodde jag inte..=)
    Nu återstår att se var du tänker göra av de två Blue Angel som du har i krukorna....kanske måste gräva ändå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... nej, dom två ska bli stadsbor hos dottern i Lund ;)

      Radera
  2. 'Blue Angel' kommer säkert att breda ut sig på bekostnad av de andra hostorna, så mitt bästa tips: sätt den på något annat ställe och ha bara en sorts hosta här!
    Jaså, det skall bli lillsemester?! Hör av dig om du får tid!

    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom andra var ca1 kvm så jag hoppas den som fick stå kvar inte blir större än så. Annars blir det en breddning ändå ;)

      Radera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)