Drama Leaves

onsdag 17 juli 2013

Dagsturer är ett måste

När man som jag inte har någon egentlig semester då värdesätter man dagsturer på ett helt annat sätt.

Denna gången tog vi oss åter över till "andra sidan", till Österlen.
Efter en låååååång omväg (GPS:n väljer inte alltid den bästa vägen) längs små och förvisso mysiga men ack så dåliga vägar som vi aldrig tidigare kört på kom vi äntligen till Brösarps Backar. 
Fram med kaffe och smörgåsar! 
Att maken ens överlevde ända dit bort förvånar mig fortfarande. Vi brukar knappt hinna utanför kommungränsen förrän han är fikasugen "hahaha"
Vi fortsatte sedan ner längs med kusten och då menar jag att vi körde så nära havet man bara kan komma... in bland husen på små smala gator... Stannade till i Simrishamn men konstaterade än en gång att det inte är vår stad!
Gjorde strandhugg i små hamnar och på badplatser, där vi satt och njöt av att bara vara och av solens värmande strålar även om det blåste alldeles förskräckligt!
Längre söderut än såhär kommer man ju inte i vårt vackra land (ni kan väl er geografi "blink")

Självklart besökte vi ett par plantskolor längs vägen, fikade på Åbergs i Öja och avslutade med middag i Vellinge (nu hamnade vi visst utanför Österlen... makens "fel")

Vart det bär nästa gång det får vi se / Kram

6 kommentarer:

  1. Your photos are beautiful!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Linda! Thank you, and welcome to my blog / gittan

      Radera
  2. Himla snygg bild du tagit på svanen!
    Hur tänker du nu om Simrishamn? Jag har för mig att det är en rätt trevlig liten stad. ;-)
    Vi har bott i Smygehuk i en vecka (det räckte).

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ruben, det var rena rama turen att svanen inte blev suddig. Den kom i "springande" över vattnet i full karriär och jag ville ju ha en bild. Precis när den glider ner på vattenytan hann jag knäppa ett par bilder, sedan var ögonblicket förbi. Maken och jag finner inte Simris särskilt lockande, visst en hamnstad är alltid en hamnstad men Ystad ligger oss varmare om hjärtat / Kram!

      Radera
  3. Härlig tur ni tog er på underbara Österlen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ren och skär avkoppling att ta såna turer <3

      Radera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)