Drama Leaves

söndag 10 juli 2011

Tack för hjälpen!

Gårdagen bjöd åter på underbart sommarväder och som sig bör tillbringade jag eftermiddagen i mitt "uterum" (trädgåden)

Klematisen klipptes ner helt och hållet och hamnade i en sopsäck för vidare transport till Sysav

Äppelträden fick sig en pincering och Abbe (kaninen) knaprade äppelgrenar för glatta livet

Gräskanterna runt muren klipptes (för hand med fiskars gräskantssax)

Gräsmattan fick sig ännu en "överkörare" (men... jag glömde muttra innan jag gick igång med helvetesmaskinen!)

En del ogräs rensades

En välbehövlig Magnum Strawberry White intogs

Choritzo och grönsaker grillades och intogs tillsammans med potatissallad och en iskall dansk pisner

Vi satt ute och mös läääääääänge med lite gott i glasen

Med andra ord en otroligt fin lördag!
Nu väntar söndagen på att jag ska göra den lika underbar, ska bara fixa lite kontorsarbete först (tar max fem minuter)

Ha en härlig söndag och glöm inte att nuta av livet / Kram!

4 kommentarer:

  1. Både dryck och mat gjorde du dig väl förtjänt av igår , för det var attan vad du legat i och varit duktig.
    Ha en fin söndag,hoppas inte Ni har en lika regnig dag som oss idag.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det härligt i gårkväll! Vi satt också ute länge. Åt räkor, goda såser och lite gott i glasen.

    Just nu väntar jag på att det ska bli skugga vid uteköket så jag kan gräva bort gräs där det ska läggas singel.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härliga dagar då man går och pillar lite här och lite där och på kvällen när man summerar så har man fått en himla massa gjort - och har haft jätteroligt under tiden. jag njuter när jag håller på sådär...och att slangvattna är rena meditationen för mig - blev drygt en timma nu ikväll.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Låter som en perfekt lördag, hoppas söndagen gick i samma tecken.
    Här njuter jag av en ledig dag och känslan av att snart är det min tur att ha semester.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)