Drama Leaves

onsdag 13 juli 2011

De första Dagliljorna blommar

Även hos mig har Dagliljorna, Hemecorallisen börjat blomma

Först ut är oftast' Stella D'Oro'  men i år hann en annan  skönhet före.

Så först ut i år var 'Golden Chimes' som började blomma redan förra veckan


 Inga riktigt bra bilder för man ser ju inte att  GC har bruna ränder på "ryggen"


Som god tvåa kom då 'Stella D'Oro'


En aning senare är "icke-stella-d'oro". En namnlös donna jag köpt som knöl i påse märkt 'Stella  D'Oro' för många år sedan och som visade sig vara en vacker ljust aprikos Daglilja istället för Stella.


Någon som har ett hum om vem det kan vara?


Ännu ett par godingar hade slagit ut igårmorse, ska bara hinna ladda upp bilderna så får ni se - en av dem är helt klart en stor favorit! (men det är dom ju egentligen allihop "hahaha")

Haha, jag kom på att jag ju kunde ta kameran med mig till jobbet och ladda upp resterande bilder härifrån  =)

Ännu en gul daglilja (jag förstår inte var alla gula kommer ifrån? Eller jo, det gör jag ju, maken... han hade nog enbart köpt gula blommor om inte jag satt stopp!)

Denhär har heller inget namn... den har en smal strutformad citrongul blomma


och sedd framifrån ser den ut såhär. Namntips mottages tacksamt!

Längst bak i muren skymtade jag en av de bästa.. 'El Desperado'

Den har dessutom MASSOR av knoppar i år - det gillas!


Imorgon kommer mer för jag såg att en av de röda slagit ut imorse =P

6 kommentarer:

  1. 'Stella' brukar vara bland de första att blomma här också. Vacker färg på din apricos!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Vet ju att du gillar dagliljor och jag tänker ofta på dig när jag tittar till mina.
    Här har de också börjat slå ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på vackra blommor. Jag hade ett tag fått för mig att det skulle vara gula blommor men det är över nu. Fast färgen blå har fastnat i huvudet.:-)
    Ha en bra dag!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina dagliljor du har! Är också väldans förtjust i dom!

    SvaraRadera
  5. Nu råder dagliljefebern! Och visst är de fina./Anja

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)