Drama Leaves

måndag 22 december 2008

Dan före dan före dopparedan

(fast vi doppar ju inte) idag ska jag bara köra en snabbtur till ica efter lunch. Med tanke på hur många helgdagar det är i år så får man allt ladda kylen med mjölk så det räcker en vecka framåt. Den har nämligen en tendens att ta slut i affären vid såna tillfällen. Vispgrädde till gröten, frukt och färska grönsaker, sen är allt klart!

Förkylningen håller sitt grepp om min nu ganska möra kropp. Efter snart en veckas bristande sömn, blir man som man blir. Huvudet känns som en stor bultande klump där högst upp, halsontet har ju gett med sig men hostan river i halsen så nu gör den ont på annat sätt. Magmusklerna... jo, det finns visst såna därinne bakom "det mjuka skyddande lagret" det känner jag allt magen är verkligen mör efter allt hostande.

Idag får jag allt se till att vara tyst i den mån jag kan, så fort jag öppnar munnen sätter hostandet igång - men humöret är det minsann inget fel på Så länge det inte är värre saker än en förkylning (om än kraftig) finns det ingen anledning att klaga, det går ju över!

Vår stora, goa, tjej ringde imorse när jag åt frukost (havregrynsgröt - blä) och undrade om vi skulle gå i stan tillsammans idag.
Orkar jag ju INTE!
Eftersom jag dåligt kunde prata med henne, pga hostattackerna, fortsatte vi konversationen via sms - teknikens under

Det slutade med att hon erbjöd sig att köpa de tre julklappar jag har kvar att handla. En var åt "svärsönerna" och en till minstingen - Tack min underbara älsklingstjej
Om du visste vad glad jag blev....

2 kommentarer:

  1. Nu får du ta dig en rejäl cognac, för detta duger inte inför julen. Hoppas verkligen du kryar på dig SNABBT. /Ruben

    SvaraRadera
  2. Kära Gittan!

    Jag önskar dig och din familj en
    God Jul med massa värme och mys!
    Må bäst-alltid!
    Och så ses vi..;)

    Kram...

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)