Drama Leaves

fredag 2 januari 2009

Nytt år nya möjligheter

Det ligger där framför oss, och bara väntar. Väntar på att vi ska fylla det med våra drömmar.

Ett nytt år, helt utan krav.

Det blir i mångt och mycket vad vi gör det till.
Och även om vi inte kan styra allt som sker, så finns det ändå vissa möjligheter. Det gäller att ta dem tillvara och göra det bästa av dem.

Jag hoppas och tror att 2009 kommer att bli ett gott år!

För egen del har jag ingen aning om vad som ska ske. Eftersom jag hoppade av högskolestuderna precis innan jul och numera är arbetslös, ovetande om vad jag vill sysselsätta mig med i framtiden.

Vem vet, kanske söker jag in igen till hösten.
Kanske var det inte min tid för dessa studier just nu.
Eller kan det vara så att jag behövde en paus för att få göra något annat en tid.

Ingen aning, och just nu spelar det ingen roll. Jag känner mig nöjd med mitt beslut. Och även om jag gärna hade velat arbeta som gymnasielärare, så trivdes jag inte med studierna.

Det nya året började bra.
De ringde idag från den arbetsplats jag jobbade på i somras och ville att jag skulle komma in och jobba hela helgen. Det passar mig utmärkt!
Bäst att leta fram oömma byxor och skor så att jag är redo för morgondagen.

En god start på det nya året önskar jag alla er därute!

3 kommentarer:

  1. Hej Gittan!
    Väldigt kloka ord!! Ska lägga dem på minnet. /Ruben

    SvaraRadera
  2. Lycka till med året, helgjobbet och sen arbetssökandet. Kram!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en God Fortsättning, du skall se att det blir ett jättebra år och att allt ordnar sig. Viktigast är att man trivs och njuter med familjen. Kanske vi kan få möjlighet att träffas till våren :=)
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)