Drama Leaves

söndag 22 mars 2015

Vår!

Äntligen är våren här och med den alla underbara vårblommor!
Nu tog jag i en aning för vintergäck tillhör inte de jag upplever som underbara men de fanns här vid husköpet och har passat bra under tujorna (även om några "rymt" och planterat sig invid husväggen - det ska åtgärdas "ler")
Scillor i mängder trängs invid husväggen på baksidan
Och snödroppar.... det kan jag bara inte få för många av
Irisar är en ganska ny bekantskap för mig. De förökar sig en del vilket jag inte alls har något emot, de är så oerhört vackra!
De lila är favoriter även om de blå också är fina men se där, där står en ensam Iris som verkar ha en ännu mörkare färg! Imorgon ska jag se om den slagit ut, spänd över om det är ännu en färgvariant :)
Vid brunnen dominerar krokusen och påminner mig om hur jag länsade ALLA mammas rabatter på krokus varje vår. Visst fick hon njuta av dem, jag kallade på henne stående med händerna bakom ryggen och sträckte glatt fram en stor bukett. Om hon blev glad... nja, ärligt talat suckade hon och försökte få mig att förstå att jag inte fick plocka alla "ssss" Mina är det nog dags att dela i vår tror jag så de blir ännu fler
I den upphöjda rabatten har snödropparna också bildat ganska stora tuvor som nu kan delas. Om ett par år kommer det att vara en vit snödroppsmatta där - I like that!

I entrérabatten dominerar det blå... 

Och vid husväggen tittar Kejsarkronorna redan upp!




Vilken fantastiskt vacker månad det har varit med många, fina, soliga dagar och ganska höga temperaturer.
Imorgon går vi in i sista Mars-veckan, helt otroligt!


3 kommentarer:

  1. brr, bor vi i samma land eller...? Här har visserligen varit en del sol, men såå kallt!! Isande vindar, åtminstone den senaste veckan, och innan dess minns jag inte.;) Nu ser vi fram emot lite varmare väder...!
    Så mycket vårblommor du har, tyvärr är det lite dåligt med sånt här hos mig, har inte prioriterat det, man kanske borde putta ner mer vårlökar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag måste skaffa fler vårblommor känner jag tydligt när jag ser hur fint du har det!

    SvaraRadera
  3. Så vackert det blommar i dina rabatter - väldigt inspirerande som lockar till att plantera massor av vårlökar i höst i min trädgård !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)