Drama Leaves

lördag 7 mars 2015

Under lysrören


de provisoriskt uppriggade står den del av årets frösådder som redan grott (det gror ojämnt i år)
 Det blir bara cocktailtomater i år eftersom de dels går bäst men uppskattas definitivt mest! En gurkplanta syns också
 Sen kommer vi till skräcksådden, hur i hela världen tänkte jag när jag breddsådde? Det blir MASSOR med limegrön blomstertobak här i år dvs. om jag inte tar livet av dem när de små liven ska omskolas
 Salvia likaså...
 Törnrosas kjortel sådde jag som jag brukar 5 frö i varje kruka, lätt att omskola när man delar jordklumpen i fem bitar och lyfter över i vars en kruka
 Sen kunde jag inte motstå att köpa frön till en Heuchera-sort som inte finns i vår trädgård tidigare. Vad jag INTE visste var att fröna inte är större än dammkorn, levererade i ett mini-provrör... I hopp om att åtminstone något frö skulle ha landat på jorden i krukan ställde jag den under plastfilm i svalt fönster. Döm om min förvåning när jag fick se nåt grönt! Små, små, små plantor, de flesta i samlad trupp tittade upp! Nu ska jag "bara" hålla liv i dem också...
 Sen har vi rangliga plantor av Snötörel
 Och inte fullt lika rangliga små plantor av Anisisop ' Golden Jubilee' (de luktar lakrits)
Efter en tuff förkylningsvecka är det extra gott att mötas av en tulpanbukett när man kommer hem på lördagen - Tack min älskade man <3 p="">

1 kommentar:

  1. hahaha Känner igen den där om den limegröna blomstertobaken. Men med alla mina luckor i rabatterna ska de nog inte va några problem. Dock ska jag ha dom nånstans tills jag kan plantera ut dom. ;)

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)