Drama Leaves

onsdag 18 februari 2015

Hur ska vi ha det egentligen?

Tjenare Bloggen! 
Det var minst sagt länge sedan det var någon aktivitet här....

På jobbet har det hänt desto mer; 
Jag har målat en fondvägg limegrön
Köpt en del nytt i möbelväg
Haft ett rent helsike med värmeproblem,16-17 grader
Håltagning i betonggolvet & taket ute i butiken (mitt i julrushen) för att dra upp nya elementrör (de gamla kapades felaktigt  tidigare i höst) 
 Som grädde på moset fick jag en REJÄL nässelfeber, här talar vi inte prickar utan hela kroppen som kliar, svullnar enormt och stör både nattsömn och möjlighet att ha skor på sig
 Jag tappade sugen lite där... Men sen kom julen, umgänge med töserna och deras respektive :) 
Pusslet jag fick i julklapp av dotter M blev min kvällsterapi (jag är ju lika rastlös som vanligt)
Sen fick jag ett ryck och klippte av allt hår... Gick helt sonika in på en salong i stan och frågade om de kunde klippa mig nu!!! När allt känns trist är det kanske inte det klokaste man kan göra men jag trivs ganska bra (ska uppdatera min profilbild här)
 Nu har julrosorna börja blomma och vintergäcken likaså
 Frösådderna är påbörjade och längtan efter våren är av flera skäl ENORM!!!
Så Bloggen, hur ska vi ha det egentligen? Ska vi fortsätta med vårt usla beteende eller ska vi skärpa till oss och återuppta det trevliga samarbete vi trots allt haft under alla år tidigare med täta inlägg, massor av bilder och en massa "skitsnack"???

Den stora frågan är väl om det fortfarande är någon tidigare trogen läsare som hittar hit?

Kram!

12 kommentarer:

  1. Här har du en tidigare trogen läsare ;) Som gärna ser lite fler inlägg med massa bilder och skitsnack!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Klart ska du skärpa dig och göra tätare inlägg .....säger en som har börjat om igen efter 1 års pausande i bloggvärlden, hehe. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ju egentligen, har bara tappat sugen en aning

      Radera
  3. Här är en till som inte vet riktigt hur hon skall göra.
    Men det är ju så kul!
    Så välkommen tillbaka och gör inlägg när känner för det så blir det bra.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Kul! Jag har ambitionen o börja blogga lite mer i vår när jag börjar i trägårn igen.... För mig funkar den ju som en trädgårdsdagbok o dokumentation av växterna o nyheterna i rabatterna...
    Hat himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser jag fram emot Nina :)
      Det är ju samma här, bloggen är först och främst min trädgårdsdagbok och jag har lite dåligt samvete för de luckor som finns här nu men, men..

      Radera
  5. vete fasen om min kommentar kom iväg...men jo..jag hittar fortfarande hit ;)

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)