Drama Leaves

torsdag 19 februari 2015

Här går det undan!

Ja, då menar jag inte med blogginläggen även om det ju faktiskt blir två inlägg här på lika många dagar.
Jag tänkte ju mer på frösådderna, jag sådde de första fröna i söndags och placerade en del av dem i tvättstugans fönster


Igår kväll när jag tittade till dem mest för skojs skull så visade det sig att flera av dem redan grott!!!


Mörkbladig Pärlhirs


Salvia


och Snötörel 


Och av någon anledning (som jag inte riktigt förstår) så har jag strött ut alla frön över jordytan så som så många andra gör. Men grejen är ju den att jag kommer att ångra detta bittert när de ska omskolas! Jag brukar ju så dem ett och ett eller möjligtvis 4-5 frö/kruka för enkelhetens skull.

Och vad är det jag sått sen? Jag har ju slutat så ettåringar för länge sedan! Tanten håller nog på att bli gammal, plockade frön i höstas och beställde sen ytterligare blomfrön som hon nu har sått en del av! 

Men grönsakerna då???




3 kommentarer:

  1. sådd i söndags och redan uppe?
    Del kallar jag för turbo-frö.

    SvaraRadera
  2. Japp, det var turbo på en del av dem i år :)

    SvaraRadera
  3. Japp, det var turbo på en del av dem i år :)

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)