Drama Leaves

lördag 1 juni 2013

Försommarens regn står ofta som spön i backen...


Det har ju blivit lite av en vana att det vid just studenttid kommer häftiga skyfall häromkring. Vi har fått vänja oss vid att det många gånger betyder vatten i källaren, vår inredda källare!

Idag hade de lovat skurar men jag ville gärna vara ute en stund efter jobbet och tog en runda med vattenkannan... (ser ni det komiska i situationen?)

Jag hann med nöd och näppe ta min tillflykt till växthuset 5 meter bort när himlen plötsligt öppnade sig! Där stod jag sen och försökte hitta en plats dit regnet inte nådde - automatiska lucköppnare på alla takluckorna är inte enbart en fördel...
Där står jag och ler fånigt medan regnet slår så hårt på isolerplasten på taket att jag knappt hör åskan som dundrar rejält utanför...
Förbannar mig en stund för att jag gått ut i Scholl-sandaler (inneskor = halt i vått väder) och att jag inte tog några nycklar med mig eftersom kökstrappen blir snorhal... OCH ler lite åt att köksdörren inte är stängd! 
Ska kanske tillägga att jag var ensam hemma, annars hade min gentleman förmodligen kommit och räddat mig med det STORA paraplyet (det har hänt förr)
Köksdörren var inte öppen mer än kanske max 20 cm, men det räckte!!! 
2 meter in i köket var det vått på golvet och tapeter och köksmöblemang fick torkas. Men jag ler trots allt, i källaren är det torrt och fint och det är bara det som räknas "blink"

Ha en fin lördag - missa inte Robert Gustavssons Jubileumsshow ikväll kl. 20.00. Vi såg den live i Malmö och skrattade oss genom hela showen så tårarna rann - han är inte klok nånstans den mannen!

Mmm... nu doftar det gott i hela huset, kvällens efterrätt Citronkladdkaka - MUMS!

Och imorgon hoppas jag på en tur till Malmö Garden Show!!!

1 kommentar:

  1. Oj, regnet hos er måste ha kommit bra mycket rejälare hos er än här. Rejäl skur fick vi visserligen men inte så våldsamt ändå.

    Robert G är på tv nu! :)

    Kram

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)