Drama Leaves

fredag 20 augusti 2010

Flera hundra bilder

laddade jag upp från min kamera igår. Men hur sjutton ska jag kunna välja ut vad jag vill visa? Semesterbilderna från Hamburg slipper ni (åtminstone för stunden) Undrar just vad som kan vara av intresse... Kanske en bild från butiken?

Nej, där finns väl inget kul att se, eller?


Fast lite har det ju hänt där =) Visst blir det fint!
Igår hämtade vi de första varorna och idag kom det lite till. Nästa vecka blir det rena rama anstormningen av varor eftersom det blivit ett par missförstånd vad det gäller leveransdatum. Jag har meddelat när jag vill ha varorna på plats och ett par av leverantörerna har tolkat det som att de ska gå iväg från dem den dagen - det är inte riktigt samma sak. Så kontentan av detta blev att jag befunnit mig i butiken där jag väntat på varor sedan i tisdags och fick veta idag att de gått iväg igår och idag. Roligare kunde vi ju haft det makens sista semestervecka som det dessutom var. Men "man ska inte gråta över spilld mjölk"

Åter till alla de där bilderna jag laddade upp. Vilka ska jag välja att visa?

Missade månadsbilder?

En rundtur i trädgården?

Allt vackert som blommar/blommat?

Trädgårdens bevingade besökare?

Jag får nog ta mig en funderare på det där...

Men jag vill passa på att önska er alla en riktigt skön helg!









Att sitta vid sin egen dator igen, med alla inställningar som är som jag är van vid, och som är som jag vill ha dem, med ett tangentbord som skriver alla bokstäver jag trycker på och inte bara varannan (vilka vanemänniskor vi är!) och där allt som fanns i datorn när den havererade fortfarande finns kvar - den känslan är riktigt härlig!

13 kommentarer:

  1. Förstår att det måste va härligt att du få tillbaka sin dator igen!
    Nu ser vi fram emot bilder! Om man nu får önska så önskar jag trädgårdsvandring och månadsbilder, och mer från butiken, och....:o) men det är ok med vad du än väljer!

    SvaraRadera
  2. Har du tid att sitta vid datorn nu när det börjar närma sig öppningsdax....
    Nej jag vet, det är svårt att hålla sig ifrån den hur mycket man än har att göra ;))

    SvaraRadera
  3. Skönt att datorn är tillbaka :-) Vaaad fiiiint det blir i butiken... Är ju sååå nyfiken på allt du ska sälja.... Hoppas verkligen du får sälja Gränsforskrukor också...... De är liksom speciella.....

    Ja, det där att välja bland alla bilder man tar är nog svårt vanligtvis, och jag kan bara tänka mig det 'lager' du har nu, hur svårt det kommer bli....

    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Roligt att allt fanns kvar...
    Vänta med spänning på att du skall öppna butiken...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  5. Your shop is looking really good. Can't wait to see what you'll fill the shelves with!
    I'd love a garden tour :)

    SvaraRadera
  6. Så spännande med din butik! Ser jättefint ut! Du är modig du som startar eget :) *impad* :)

    Ja, det är onekligen skönt med sin egna dator :) som att komma hem ;)

    Ha en skön helg, kram ♥

    SvaraRadera
  7. Hej Gittan!
    Jag förstår att du är i himmelriket, nu med datorn och alla osedda bilder:-)

    Det är såååååå spännnande med butiken och allt som skall visas där som man inte har en aning om ännu! Ser väldigt fint o fräscht ut.

    Ha en fin helg! Hillevi

    SvaraRadera
  8. skönt att ordningen är återställd, ser fram emot fler bilder.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag saknar dina trädgårdsbilder! Hoppas de dyker upp snart... Spännande med butiken! Bra tanke att vintergrönan nog ska leta sig igenom häcken, att jag inte har tänkt på det! Jag kan säkert hjälpa den lite att hitta rätt!

    kram louise

    SvaraRadera
  10. Allting ordnar sig till det bästa skall du se.
    Jag väntar med spänninga vad som skall komma upp i butiken.
    Annika

    SvaraRadera
  11. Gott att han är tillbaka Herr Dator! Då vet du vad du har att göra i veckan. Ska bli jättekul att se när det är upplockat och klart. För du hinner väl lägga ut nån bild på det får vi hoppas. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Jo, de tär Bäckaskog på lördag, kl 10-16. Vet inte hur dags vi (Rosenknopparna) ska dit men jag skulle tro att det blir vid 10.
    Skulle vara kul att vete om du kommer dit så vi kanske kan "springa på varandra".

    Visst har jag kommenterat detta inlägg tidigare??? Kan itne se min kommentar nu. Måste ha blivit något fel för jag är helt hundra på att jag skrev. Skumt!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Rosor och ruiner: Ja det är härligt. Viktigast av allt är ju familjebilderna som ligger här i - nu ska de få flyta över på den externa hårddisk som vi inte visste att vi redan har =)

    AnnCharlotte: För tillfället finns det inget mer att göra i affären alla förberedelser är klara så långt det går. Jag kan tycka att det är avkopplande att sitta och blogga efter en tuff dag dessutom. Hur det blir sen... återstår att se.

    Charlotte: Jag som normalt sett visar massor av bilder eftersom jag har svårt att välja fick ju "världens problem" nu! Butiken lovar jag du ska få se mer ifrån, den kommer förmodligen få en egen blogg så snart namnet är klart =)

    Kullervilla: En enorm lättnad! Jag är också spänd inför öppningen =) Tänk om det inte är någon som vill handla av mig!!!

    Catherine: A agrden tour it will be. And I promise to show more pictures from the shop as soon as there's something to show. I'll even make a store-blog I think.

    Lotta: Modig... jag vet inte det... men det är jag kanske. Det känns mest som om jag inte har något att förlora men allt att vinna - jag hoppas jag har rätt!

    Hillevissan: Jag måste erkänna att det är riktigt spänannde även för min del. Jag har beställt varor ur papperskataloger och nätkataloger och har egentligen ingen aning om hur grejerna ser ut irl! Sen står jag inför en utmaning som heter duga, att få in allt snyggt på hyllorna... hihi

    Millan: mycket skönt!

    Louise: Det tycker jag absolut att du ska göra. Jag satte tre plantor mellan varje tuja här för att jag inte visste hur bra de bredde ut sig. Nu med facit i hand vet jag att det hade det räckt med en planta mellan varje.

    Annika: Det tror jag också att det gör. Jag lovar att visa "kaoset" senare i veckan när varorna börjat komma in =)

    Anette: Det är jättespännande att få se allt jag beställt hem och skrämmande samtidigt. Det är ju ingen normal butiksleverans om man säger så =) Tusentals varor som ska packas upp, prisas och läggas in i datasystemet innan allt kan ställas iordning. Jag har nog att göra där ett par dagar! Sen ska ju skyltfönsterna göras lockande dessutom. Att blogga - det måste jag ju bara hinna det med!!!!

    Marina: Som sagt inte helt bestämt men jag hoppas att vi ses där! Någon kommentar från dig tror jag inte jag sett men jag vet att min kommentarer ibland försvinner från andra blogagr. Visst är det skumt!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)