Drama Leaves

måndag 5 januari 2009

Gårdagen gick ovanligt fort. Men så är det när man har roligt.

Vi hade bestämt att jag skulle titta in vid elva tiden. Eftersom det var så kallt tog jag bilen trots att vi numera bor ganska nära varann. Det var verkligen länge sedan vi sågs! Så blir det ju tyvärr när man har fullt upp i veckorna med arbete/skola, man, barn, fritidsaktiviteter och hus osv.

Det var skoj att få se ert "nya" hus även om renoveringen fortfarande inte var färdig. Timmarna sprang fort iväg och det slutade med att jag stannat dubbelt så länge som jag hade tänkt (ups)

Blir ett hus någonsin färdigt?

Jag tror inte det.

Renoveringarna på hemmaplan fortskrider och är faktiskt snart färdiga - i det rummet. Allt är nymålat och färdigspacklat, bara tapetseringen kvar.
Det kommer bli så skönt för N att få flytta ner i sitt nya rum. Så mycket lättare att möblera, plus att vi tvingat henne att sortera bort en massa saker som hon absolut inte använder. Jag har naturligtvis tagit "före" bilder så att man ska kunna se förvandlingen.
Helt otroligt så fult något man en gång tyckt var fint kan bli.


När S flyttade in i det rummet gjorde vi vid det åt henne. Nytt furugolv, nya garderober, nymålad spis och tak och tapeter som hon valde själv. Men det är nog tolv år sen.... tiden den går... Nu har hon ju inte bott hemma på flera år och rummet har i stort sett stått tomt. Maken och jag hade för oss att N och M kunde ha det som ett gemensamt rum att ta hem kompisar i på filmkväll och övernattning. Där flyttades in en Tv, dansmattor, tv-spel, keyboard, gitarr och mysbelysning. Men faktum är att det användes sällan eller aldrig.

Det var inte förrän maken och jag började tala om att inreda så att det passade oss istället som det kom fram att N gärna skulle vilja ha det som sitt rum.
Nu återstår bara tapetseringen som vi trott det skulle bli idag...

Men, idag begav vi oss iväg med fikakorgen packad med varm choklad, kaffe och underbara hembakta frallor fyllda med gott pålägg. Ishallen stod som vårt mål för dagen.

Jösses, vi har inte åkt skridskor sedan 2006! Vi som alltid varit så flitiga skridskoåkare. När tjejerna var små åkte vi minst en gång i veckan. Men så är det, svårt att få till tider då alla kan och det är öppet för allmänheten att åka. Idag lockade vi med oss N:s pojkvän också vilket jag tyckte var extra skoj.

Väl hemkomna gjorde vi pizza. Fyllde den med rester av julskinkan, champinjoner, chilisås, ananas och ost. Smakade verkligen gott! Till detta en kall dansk pilsner.
I vanlig ordning tändes ljus till middagen, en tradition som vi håller ganska hårt på. Det är så rogivande och avslappnande med levande ljus tända vid matbordet.





Så fin kandelabern blev med ljusmanchetterna jag fick i julklapp av dottern S.

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk va smaken frändras! Undrastro vad man ska tycka om några år om det man har nu?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppsan! Ja där ser man, modet förändras. Vi har 2 flickrum som står mer eller mindre tomma. En dotter har ju sitt eget och har tagit med sig allt pick och pack, men den ynsta dottern har fortfarande allt sitt kvar. Kanske inte lönt att väntal längre på att det ska tömmas. /Ruben

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)