Drama Leaves

söndag 11 september 2011

Planteringskön...

Hemma hos mig ringlar planteringskön sig lång. Ända sedan vi började planter i den upphöjda rabatten har jag gjort mitt bästa för att minska ner den... i hopp om att en dag nå dess ände.

Kön kom till i väntan på den upphöjda rabattens färdigställande och innan dess fanns inte ens tanken på att inte plantera nyförvärven omgående.

Nu har jag kämpat med kön både förra och denna säsongen. Legat i som en iller... och fått ner massor av plantor i jorden =)

MEN (för det finns som bekant alltid ett men) i köns slutände sitter det en glad, liten käring och fyller på!!!!! Numera har hon dessutom tagit sin make till hjälp så nu är de två mot en...

Tro jag det att jag aldrig når slutet!

Igår minskade jag ner kön med 6 plantor och idag har hon/dom fyllt på med 6 nya...

Vad ska jag ta mig till???

9 kommentarer:

  1. Halloj där Gittan!

    Kära du.... det är ju en 'never ending story' det där med planterandet hihi....... Drömmar och frestelser gör hela grejen med avslutandeprocesser av planteranden myyyyycket svåra :-))))

    Spännande att få se vad du planterar!!!
    Många kramar
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Haha, vilka elakingar du har råkat ut för! Skönt att få vara lite schizofren och skylla ifrån sig. ;) Men visst vore det trist om kön verkligen tog slut till sist!
    /Caroline

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, det låter lite jobbigt! Men tänk om kön tar slut och du blir sysslolös, inte så kul... Eller?
    Vi ses i morgon!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Ditt tillstånd låter mer normalt för en trådgårdstoka, jag är mer orolig över mitt eget tillstånd - jag valde att inte åka på växtmarknad i dag och jag köpte inget på plantskolan i går! Njut du av din kö!

    kram louise

    SvaraRadera
  5. Hihi... tja, så länge som någon fyller på i kön så ligger du risigt till :) Men det ÄR svårt att låta bli att handla :)

    Funderar på om det är en brokbladig kornell jag har - vet faktiskt inte vad jag har..... *skäms* men jag har fått växten eller köpt? och den växer rätt ordentligt, skjuter nya skott vid bladutskotten - lutar väl mer åt kornell än fläder? Hur som helst, min blir nog stor! och buskig om jag inte passar på den och beskär. Skall se om jag kan fota den en dag :)
    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt betat av min planteringskö nästan helst. Vet faktiskt inte riktigt hur det gick till??? Några står så klart på kö men så ska det nog vara i en trädgård tror jag.

    Kram o lycka till med köarbetet!

    SvaraRadera
  7. Hi hi det där känner jag igen. Här står en stor Siboldi som står i kö. Det är inte klokt vad galen man är.
    Jag har haft flis från trädgården imånga år och det har funkat bra. Då har det legat tjockt och jag har fyllt på varje år. Ingen markduk här inte. Jag tycker det blir så fult när den sticker upp. Med barkflis hoppas jag att sniglarnas framfart skall dämpas.
    Vi får väl se hur länge orgräset står emot.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Visst är det hemskt härligt med en sådan kö! Vad skulle vi göra om vi inte hade plantor som skulle ner i jorden? Då hade vi fått sitta och rulla våra tummar och bara njuta och det kan väl inte vara meningen med att vara trädgårdsägare..
    Eller?
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  9. Charlotte: En både skön men samtidigt liiiiite irriterande känsla med dendär kön för hur det än är så BÖR alla plantor ha kommit i jorden innan vintern och det vette sjutton hur jag ska hinna få till det =P Får väl peta ner dem med kruka och allt i hopp om en ny vår "ler"

    Caroline: Jag tror faktiskt att jag uppskattat en ände på kön. Handla nytt kan man ju göra ändå bara man ser till att få ner dem någonstans direkt istället för att ställa dem åt sidan i väntan på...?

    Katarina: Jag kan nog köpa växter även om jag ingen kö har "skrattar" Sysslolösa lär vi nog aldrig bli för med nya växter sätter ju oftast flyttkarusellen igång igen. Tack för idag, det får vi göra om!

    Louise: Det är nog så =) Men ditt tillstånd har jag faktiskt också befunnit mig i, det vänder igen när lusten kommer tillbaka. Man kan ju inte vara lika på alltid =)

    Lotta: Precis! Och nu när även maken "kommit igång" ordentligt så blir det ju fler växter köpta än när det mestadels var jag som valde. Visa gärna din kornell, jag skaffade mig en igår jag med =P

    Marina: Det måste kännas ganska skönt! Ett par plantor kan det ju få stå på vänt men mn kö ringlar sig ganska lång och det gillar jag inte riktigt även om jag orsakat den själv.

    Annika: Magnolian har vi jordslått i väntan på nästa vår. Det krävs endel förarbete innan den kan planteras på sin rätta plats. Håller med om att det är fult när markduken sticker upp och det ser fåglarna ju till at den gör) men jag hade rotogräs i jorden där så därför valde jag markduk ändå.

    Eva: Hahaha... vi hade väl fått fortsätta köpa nya plantor ändå... sysslolösa vill vi ju inte vara!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)