Drama Leaves

onsdag 25 maj 2011

Grönt e skönt..

Även en bladälskare som jag faller ibland för blommorna. En nyutslagen klematis 'Rouge Cardinal' (i verkligheten med vinröd) kan nog göra vem som helst glad
Aftonstjärnor i kombination med röd Alunrot - skitsnyggt! (om ni ursäktar mitt ordval)





Aklejorna jag planterat vid Apeln åt maken var svårfångade i vinden


Den vita jag sått själv stod lite mer skyddat och fastnade lättare på bild. Fin, men jag föredrar dem med rejäla sporrar!

I Brunnsrabatten har Azalean ??? slagit ut och lyser upp rejält

Häftig färgkombination med lila Allium och rödbladiga Smällspirean 'Diabolo'


Ganska kaxiga tillsammans, eller hur?


-Det är mycket lila nu, sa maken min

Och jag kan ju bara hålla med honom. I alla trädgårdens planteringar har jag tryckt ner lila Allium och det syns minsann =)


När jag stod inne i växthuset och tittade ut i regnet igårmorse förundrades jag över hur oerhört vackert grönt kan vara...


Zoomade in (ville ju inte stå ute och bli blöt) och undrade i mitt stilla sinne om jag kanske kommer bli färdig att bredda Valnötsrabatten i år? Det är egentligen inte särskilt mycket jobb, bara att gräva bort en remsa gräs och flytta fram de gul/gröna funkiorna en bit så att de inte försvinner under de gråbladiga (jag har fått förkylningen på hjärnan och har tappat alla sortnamn...) Det handlar bara om fyra plantor som ska flyttas och ändå får jag inte tummarna loss



Tänk, när Osakazuki-lönnen växt till sig och bildar ett tak över "gången" till komposten - längtar!

Åh, vad jag njuter av den gröna, sköna årstiden!


2 kommentarer:

  1. Håller med dig, alunroten och aftonstjärnorna är verkligen SKITSNYGGT! Och mycket grönt är också fint!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är skitsnyggt....fick en vill-ha-känsla ;)))
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)