Drama Leaves

torsdag 16 december 2010

Vilket &%¤# väder...

Idag råder det "snökaos" över mitt Skåneland (och säkerligen mer än här) Snön vräker ner horisontellt, än från ena hållet och än från andra hållet... det blåser med andra ord och jag betvivlar att det kommer många kunder idag

Min utsikt från kassadisken har ni här (byggnaden man skymtar till vänster är "Svinarps" kommunhus)

Men jag försöker göra det bäst av dagen kunder eller ej (hoppas såklart att det ska titta in några tappra, shoppingsugna) med tända ljus både på disken

och på bordet (fuskar och har tänt alla fyra)

I pentryt är kaffet på g och en av mina nya koppar framställd

bokföringen tog jag med mig... (jo, jag vet att man nu för tiden kan sköta det i datorn (maken har ett suveränt program) men jag gillar att skriva för hand)

Skumtomtarna som är kvar lever nog farligt idag =)

OM bokföringen skulle bli allt för trist eller om jag blir klar innan kväll (den risken är ganska stor) så garderade jag när jag var inom Ica imorse för att ladda upp med ett fruktberg och köpte med mig ett gäng tidningar

Så om jag skulle bli insnöad (mer än vanligt då) innan kvällen och tvingas stanna kvar över natten (jag har ju max 400 m hem) då får jag underhålla mig med tidningar, radio, internet, skumtomtar, pepparkakor, digestivekex, ädelost, bananer, päron, kaffe och vörtbröd - vilken sund livsstil "hahaha"
Vad har ni för er idag?

11 kommentarer:

  1. Här vräker snön ner också. Tjo och tjim!

    Men du va mysigt du har fått till det i butiken! Jag hoppas verkligen att kunderna orkar sig igenom snömassorna och in i din butik!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Va´mysigt du har det i din affär. Jätte fina saker. Synd att jag inte bor där nere :-) Jag bakar....matbröd så vi har till jul när alla barnen kommer hem. Wow vilken tidningshög du har laddat upp och väldigt mycket godsaker. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du har det!! Vi passar hund varje torsd. så även idag- så vi har varit ute i yran o blivit riktigt genomblåsta-fast vi gick i den sk skogen. Egntl. PArk men nu bygger de där så det är vare sig det ena el. andra.
    Mys nu vidare med dina tidningar- o nog kan väl någon kund poppa upp o få sig en skön stund tills. med dej.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  4. Skumtomtar är ruskigt goda......
    Jag har två sjuka barn hemma från skolan idag...vågar man påstå att de valde rätt dag ;)))
    Bilen är också sjuk...vill inte starta...inte rätt dag för det inte, fast det är det ju aldrig...

    SvaraRadera
  5. "Lyllos dig" som har egen butik att sitta och mysa i(och gå runt och plocka med roliga saker, dricka kaffe, läsa tidningar och äta skumtomtar).
    Här kommer snön också på tvären, och inte går man gärna ut så jag förstår att det kanske blir lite kundfattigt idag. Men de kommer säkert igen imorn´n.
    Här sköts bokföringen också för hand i den orangea boken :). Har provat med ett tråkigt dataprogram....som jag ärligt talat inte förstod ett skvatt av. Tycker det är lättare att få en överblick i den här boken också.
    Nu får du återgå till tidningarna...ett inte alltför tråkigt sätt att fördriva tiden!
    Camilla

    SvaraRadera
  6. Snöar gör det här också...... Låter ändå som att det inte skulle gå någon större nöd på dig om du nu skulle bli insnöad... känns som att du skulle klara dig ganska bra...... Vad mysigt du har det i butiken, det är säkert några shoppingslystna som hittar in i dag också.... det är ju julafton nästa vecka för sjutton ;-) Vilken lyx att bläddar i så många nya tidningar.... Den där snygga auberginefärgade Höganäs-muggen stod jag och klämde på i går i en butik..... Har tallrikar i den färgen, och är riktigt sugen på att köpa muggar också...

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Det verkar vara hemtrevligare inne än ute idag!! Tur att du har lektyr!!
    Ha det gott1
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Samma väder här uppe i norr, vinden tjuter, snön yr och det är fruktansvärt kallt!!
    Skönt att vara hemkommen efter dagens jobb och en shoppingrunda i det evigt trista köandet i nu när det närmar sig rusch i affärerna :(
    Jag har en lat-kväll för att orka fixa lite i morgon på min lediga dag.
    Ha sköna stunder med din lektyr om det än blir i affären eller hemmet ;)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  9. Huva idag är det ruggigt och värre ska det bli har jag förstått.
    Det är skönt att sitta inne men den kopp kaffe och pepparkaka då.

    ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Så mysigt du har det! Bra att du piggar upp dig lite i snöeländet... Jag var en tur i affärer i em och det var ingen trängsel precis, så det är nog många som stannar hemma. Ha det bra (verkar inte vara svårt om du håller dig inne)! /Katarina

    SvaraRadera
  11. Ser så mysigt ut i din butik, om det inte var så långt i snöyran hade jag velat komma förbi!
    Tur att du bor nära, fast det låter som om du skulle klara dig ett tag i butiken om det behövdes.. ha det gott!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)