Drama Leaves

måndag 23 februari 2009

Utmanad

Jag fick en utmaning av Lotte, på bloggen

http://linneagarden.tradgardsblogg.se/

Där hon vill att jag ska berätta lite mer om mig själv.

Hon vill veta mina fyra favoritprogram:

(jag som nästan aldrig tittar på tv)

1. På tisdagar (om vi inte tränar) ser jag på Doktor House

2. Gordon Ramsey ser jag gärna, om jag hittar något program med honom.

3. Fredagar (när det inte är hockey på Malmö arena) ser jag Let's Dance. Lite lagom fredagsmys tycker maken och jag.

4. Söndagar, då är det Beck som gäller.

Pust, det var fyra det. Men ni ska vara väl medvetna om att tv:n är underhållning i brist på annat för min del.

Sen vill hon veta fyra saker som jag gjorde igår:

1. För ovanlighetens skull tog vi oss en välbehövlig sovmorgon. Inga döttrar var hemma så frukost på tu man hand - mysigt värre!

2. Petade ner frön till gurkor, tomater och omskolade en del växter.

3. Lagade middag mitt på dagen! Det händer nästan aldrig här. Vi äter alltid midag på kvällen, oftast alldeles för sent dessutom.

4. Såg MIF spela match mot Troja Ljungby på Malmö Arena. Utklassningen var total. Våra "baby"- hökar gjorde än en gång mycket bra ifrån sig! Slutresultatet blev, om någon missat det, 6-1.

Sen var det fyra saker jag ser fram emot:

1. TRÄDGÅRDSSÄSONGEN!

2. Lönen (jag jobbade ju en del i januari)

3. Att min a.kassa ska komma igång. En första utbetalning innan midsommar hade ju inte varit fel när man avrit arbetslös sedan början av december.

4. Ett positivt besked ang. det säsongsarbete jag sökt på växtcentrat - gärna idag!

Slutligen fyra saker på min önskelista:

1. Att jag och min familj får ett långt, friskt, lyckligt liv tillsammans! Har man förlorat nästan hela sin stora släkt i sjukdomar då är det ett väldigt enkelt och självklart val.

2. Jag är egentligen nöjd om bara önskning nummer ett infrias. Men nu ville hon veta fyra saker... Ett stort, härligt uterum att förlänga trädgårdsåret med hade jag ju gärna haft förståss.

3. Detta var svårt! Men visst jag kan önska att taket vore bytt och fasaden omfogad, för det är inget jag ser fram emot precis.

4. Som avslutning på det får det bli nyanlagda trädgårdsgångar.

Sorry Lotte, men önskningar var nog inte riktigt min grej =) Jag är nödj med livet som det är!

Nu vill jag ju naturligtvis veta lite mer om er andra därute också. Frågan är vem jag ska välja? Jag tror att det får bli en del av mina nyare bekantskaper i bloggvärlden och hoppas att ni vill vara med:

Njut i din trädgård med bloggen http://czmastergarden.blogspot.com/

Annika Christensen med bloggen http://www.blogger.com/profile/04306537929672582562

Gúa med bloggen http://hviturlakkris.blogspot.com/

Victoria med bloggen http://madickensvarld.blogspot.com/


Som avslutning får ni en bild på något som maken överraskade mig med häromdagen - ännu en Änglatrumpetsblomma från garaget!


5 kommentarer:

  1. Hej på dig! Trevlig måndag!

    Det är klart jag är med!

    kram kram
    Ps. go man du har förresten! eller så är det du som e go!

    SvaraRadera
  2. Kära du jag blir alltid glad av att någon tänker på mig.
    Har fått många utmaningar men jag har faktiskt hoppat över alla.
    Det blir så svårt när jag blir tvungen liksom, jag låser mig.
    Hoppas att du får veta lite om mig efter hand du tittar in och att tittar in fast jag hoppar av.
    Måste läsa vad skrivit nu, blev bara så ivrig på att svara.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Snällt av mannen min skulle inte se det.
    Jag håller verkligen tummarna för dig och jobbet du har sökt!
    Att allt det andra löser sig.
    Kom ihåg att önska kostar inget.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Njut i din trädgård:
    skoj att du ville vara med. Maken min är den bästa tänkbara =)

    Annika:
    Känn absolut inget tvång. Man måste känna för det och välja hur man vill göra själv =) Ibland tycker jag att det är lite väl mycket utmaningar som cirkulerar i bloggvärlden. Maken har tagit på sig ansvaret att hålla liv i Änglatrumpeterna där ute eftersom det är han, och inte jag, som använder garaget vintertid.

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt med en änglatrumpets blomma nu. Är det inte lite fel:=)
    Riktigt vacker är den.
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)