Drama Leaves

måndag 17 april 2017

Sensommar på Gotland, dag 1


När man fyller ojämnt jämt på en dum tid på året
då kan det vara svårt att hitta en resa där man är borta på själva födelsedagen och då får man fundera ut andra trevliga alternativ! 

Jag har alltid velat besöka Gotland men avskräckts av att folk säger att det är så makalöst dyrt, både att ta sig över med båten och att vistas på ön - DET STÄMMER INTE!

Så en tidig morgon
i slutet av september tog jag Byggare Bob (maken) med mig ut på en trevlig roadtrip och en tur med Kapten Bölja (lägg in där att jag verkligen ogillar att åka båt!)

Vädret var perfekt, sol med lite moln under bilturen upp till Oskarshamn. 
Därefter sprack molnen upp och vi hade en lite blåsig men annars strålande överfart där t.o.m jag som både har respekt för vatten (ombord på en båt) och är sjukt höjdrädd, vågade mig ut på soldäck!

 Vi satt där ute långa stunder under överfarten och bara njöt av ledighet och sol...


Väl i land letade vi upp vårt Hotel 



och begav oss sedan ut med bilen för att utforska en liten del av ön 


Cementa i Slite, jisses vilken anläggning!

Så mycket mer räckte inte orken till denna dag, så vi åt middag och landade sedan på Hotellet innanför murarna i Visby där vi laddade inför morgondagen med vars en iskall öl
och fötterna i viloläge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)