Drama Leaves

måndag 17 april 2017

Sensommar på Gotland, dag 2:1

Vi är uppe ganska tidigt och gör oss redo för dagen, bra skor är en förutsättning, fulladdade batteri i både kameror och mobiler och tömda minneskort

Dagens första "äventyr" blir en promenad längs med utsidan av Visbys ringmur

Vi börjar med att ta oss ner till havet


 Vädret bjöd på sol och det var ganska blåsigt men riktigt varmt och skönt för att vara i slutet av september...









Man blir hungrig av att vara ute och gå... Lunchen intogs på "Ett rum för resande" ett mysigt litet ställe där man serveras vid borden, eller tar maten med sig ut för att äta i parken alldeles intill. Caféet ligger på en av de små, smala gatorna innanför muren. Vi valde varsin baguette och fick varmt, nybakt bröd väl fyllt med godsaker... 


För mig som älskar ruiner, valvbågar och pelare var detta som en dröm...


Så makalöst vackert... Vi gick in i alla ruiner, kamerorna fick jobba minst sagt och det var verkligen en njutning att få se allt vackert i denna gamla stad innanför muren!

 Om jag nån gång skulle få för mig att lämna Skåne och inte bosätta mig längre söderut, då ska jag bo här! (att drömma kostar inget)

På något trötta fötter tog vi oss till hotellets parkering(vid Botaniska trädgården) och hämtade bilen för att bege oss söderut på ön


Men den turen får ett eget inlägg

Kram gittan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)