Drama Leaves

måndag 17 april 2017

Sensommar på Gotland, dag 3

Vi var tidigt uppe och snart redo för ännu en dag med nya äventyr Detta var även "min" dag och det enda jag ville var att vi skulle njuta av ledigheten och varandras sällskap... 

Vi styrde kosan norröver (igen) Denna gången hade vi satt som första mål att se den högsta rauken, Jungfrun i Lickershamn. Passande när födelsedagsbarnet har Jungfrun som stjärntecken "blink"
 Varför den kallas Jungfrun förstod jag inte riktigt, den liknade mest en hög sten. Men visst är det fascinerande att berget kan formas så olika med hjälp av havet 

Nästa mål var färjan till Fårö 

Gamle hamn och Kaffepannan (jag tyckte mer att den liknade en hund)

 Färden gick därefter vidare till Langhammars raukområde 
Dom ser ju inte så stora ut på bild, men jag ställde mig jämte "hängaren" till vänster på den närmst i bild och nådde inte ens upp!
Gotländsk mölla

 Färdkosten var slut och nu var vi hungriga! Och så långt hade vi inte ett något fik eller restaurang på ön så vi vände och körde tillbaka till färjan och åkte över till Fårösund igen.

Där blev det ett besök på Café Maffen, ett fik där de verkligen inte snålade på portionsstorlekarna! Jisses, vilken stor och välfylld baguette vi fick och god var den och desssutom väldigt trevlig personal + + + 



Mätta och belåtna vände vi bilen mot Visby med ett par avstickare längs med vägen. Parkerade bilen, var inom hotellet och gick ut en sväng igen, det fanns ju mer att se innanför stadsmuren.

Denna gången travade vi först upp för trappan till kyrkberget (glömde dock kameran på rummet)



Sedan fortsatte vi ner mot havet gående längs med alla gator vi inte gått tidigare
Fantastiskt vacker ruin...

Middag ute följt av öl på rummet och fötterna i viloläge laddade vi inför den sista dagen på ön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)