Drama Leaves

söndag 24 juni 2012

Same, same, but different!

Ibland förundras man över att det blir som det blir...
Jag gillar Astrantior/Stjärnflockor och tycker att de passar väldigt bra ihop med de flesta av växterna i min trädgård.


Atrantia, Stjärnflockan 'Star of Royal' här ovan, planterad i den upphöjda rabatten, är köpt för att vara den vitaste av Astrantior. Lite besviken konstaterade jag att den knappast är vit men trots det ganska fin.

Eftersom jag behövde något att plantera under Apeln tog jag frön från Atrantian ovan... och satte fröplantorna... När den första blomman slog ut i fjor visade den sig vara en riktigt skönhet!
Inte alls lik moderplantan men jädrar i hoppet vad snygg den är!!!


Något som är ännu lustigare är att de plantor som frösått sig själv är en kopia av mamma medan de jag frösått och planterat en liten bit längre bort i samma plantering  är grön/vita.

Ha en fortsatt fin dag! 
Här står regnet som spön i backen och det blir inomhusaktiviteter för hela slanten. Tvätt, städning och en god bok.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken skönhet!! Verkligen lustigt med de olika fröplantorna men vissa saker förblir obegripliga. Jag ser att du fått in sork i trädgården. Huga säger jag bara - hoppas du kan få bort den fort för de är sannerligen lika lömska som vårt sommarväder. Nu ska jag ut i regnet och föröka skörda jordgubbar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sorken känns ju inget kul... När man då läser att man gärna ska plantera Allium för att de inte ska trivas och det är just mitt bland alla Allium de gjort sitt hål på båda ställena jag hittat dem! Men jag läste även att kolsyreis i hålet tar död på dem så det får nog bli det är jag rädd. Man får gå ifrån sina djurvänsprinciper ibland... även om man helst inte vill.

      Radera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)