Drama Leaves

söndag 3 juni 2012

En trädgårdsrunda...


Bollökarna svävar så vackert över Entré-rabatten (den planteringen ska göras om rejält i år)







Den stackars hårt nedfrusna Lavendelhäcken mellan Brunnsrabatten och växthuset har faktiskt repat sig bra mycket bättre än jag någonsin vågats hoppas!
Vacker är den inte men det kan den kanske bli igen med tiden =)
Brunnen har fått en Gudinna som utsmyckning. Just nu får den stå här kanske hittar jag en annan plats för henne senare. Men jag blir glad av att se henne framträda mot betongkrukan som rosen 'Rhapsody in Blue' är planterad i
Min lilla frösådda Catalpa (i den vänstra krukan) går in på fjärde säsongen nu och den växer på ganska bra! I år grenar den sig både i toppen och bryter en ny gren nerevid.


(pssst... låtsas att ni inte ser komposten)
Idag har vi besökt Malmö Garden Show - en riktigt trevlig tillställning enligt mig! Och imorgon blir det andra "äventyr" Minneskortet är tömt, batterierna på laddning och jag är redo!
Jag är långledig 4 1/2 dag och jag tänker njuta av varje minut!

3 kommentarer:

  1. Alltså..... det är så himla snyggt hos dig!! Så maffigt och mycket bladväxter...det verkligen gillar jag :)

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har det, och allt växer och ser så fint ut! Lavendeln, icke minst!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Men Gittan, driver du med mig eller är du allvarlig...snabbsaltad gurka vet väl alla vad det är, salt vatten och krondill några dagar. Hur gått som helst, minst 1 kg i veckan :-)

    Det är väl en trädgårdsazalea på bilden ovan, den röda...min var så där röd och fin förra sedan flyttade jag den i år och nu håller det på att slå ut vinröda blommor.

    Din trädgård den är lika fin som alltid.

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)