Drama Leaves

onsdag 16 september 2009

Jag fick en utmaning av Bea där man ska beskriva tio saker om sig själv.







1. Jag försöker alltid vara mig själv, men känner det ofta som att jag inte passar in


2. Jag är för det mesta en positiv och glad person


3. Jag är mycket hjälpsam (har svårt att säga nej, men jobbar på det)


4. Jag är mycket social, men trivs trots det gott i mitt eget sällskap


5. Jag är energisk och har otroligt svårt att "göra ingenting". Har alltid full fart i det jag gör, dvs. här finns inget lagom =)


6. Jag är trädgårdsberoende och därför är vinterhalvåret inget jag uppskattar


7. Jag är inte speciellt förtjust i blommor. I min trädgård dominerar bladen och likaså på mina fönsterbräden


8. Jag är inte mycket för pynt utan här är det växterna som står för fiolerna


9. Jag anser mig vara ganska händig. Förutom att jag gör det mesta i trädgården på egen hand så kan jag måla, tapetsera, lägga klinkers/sätta kakel, bygga ett kök, gipsa innerväggar, spika innertak osv. Förr visste jag även hur bilen såg ut under huven och undertill, men då var bilarna inte så kompliserade som idag.


10. Till sist ett avslöjande


Detta är en mycket vanlig syn i min trädgård.

Jag älskar sommar, sol och värme! Men det finns ju ingen anledning att svettas i onödan, eller hur? Därför åker kläderna när kroppstemperaturen stiger. Jag har ALLTID bikini under linnet och shortsen när jag jobbar i trädgården (ingen naken-shock här inte). Strumpor förekommer inte, knappt ens på vintern. Och som synes åker sandalerna (jodå, man gräver jättebra med sandaler på fötterna) av så ofta det går. Fördelen med sandaler är att man skakar ur jorden som hamnar däri när man gräver så enkelt.

Ja, det var lite om mig. Kanske inte så mycket nytt för det mesta kommer ju fram i och med bloggen.

Här är dimman äntligen på väg att lätta och jag ska snart bege mig ut för att gräva bort lite mer grässvål. Bikinin kommer att finnas på plats, om någon undrar, för än är sommaren inte slut!

Ha en fin dag!

7 kommentarer:

  1. Ganska mycket likheter hittar jag.........förutom det där med blommorna då *ler* och så är jag nog bättre på att lata mig!

    SvaraRadera
  2. Att du har energi så få, det var väl inte direkt någon nyhet! ;-) Jag sådde en Rudbeckia 'Maggan' i våras. Den skulle behöva litet av din energi, så kanske den till slut bestämmer sig för att faktiskt blomma!! Måste ha blivit något fel vid namngivningen, helt klart! /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jätte roligt att läsa! Du är en av mina förebilder här bland trädgårdsbloggarna. Jag gillar din mix, dina bilder och ditt mod att vara dig själv.

    SvaraRadera
  4. Fniss - kul bild =) Jo, du har verkligen energi och lyckas peppa andra till att sätta fart :) jag borde nämligen också ut gräva bort grässvål men får spara mig ett par dagar tills viruset är borta ur kroppen :)
    Jag har läst den här utmaningen hos olika bloggare och kan se den röda tråden i att vara trädgårdstok, visst känner jag igen mig =)
    Och ja - det är bikiniväder! Det är helt underbart väder och man borde ha en semestervecka nu. ha en skön dag i trädgården, kram =)

    SvaraRadera
  5. Kul grej det där med bikinin! Jag tycke rjag blir så äckligt svettig i bikonibyxor, andas liksom inte, så jag gillar itne det. Men jag ahr gärna shorts och bikiniöverdel. Dock är jag ju frusen av mig så nu har den lagts undan och koftorna tagits fram (eller fleecen för trädgårdens del)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Energi, entusiasm och engagemang, är tre ord som man kanske beskriva dig med :) Men det har vi också lärt oss under dessa år ;)
    Sista punkten var ju kul....hmm...tänk om jag kunde gå barfota hela vintern (helst inomhus), nej, det gå nog inte när termometern kryper ner till minusgrader :)
    Tack för att du bjuder på dig med svaren!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  7. Anette: Ja, lata mig är jag urusel på (undrar om det är en negativ egenskap "lol") Annars blir det väl många likheter när intresset är detsamma.

    Ruebn: VA! Visst du det? :P

    Njut i din trädgård: Tack, ska ha det i åtanke när jag tycker inläggnen mest blir för långa och med en salig blandning =) Men om jag inte vore mig själv hade det inte fungerat. Bloggen är ju som en dagbok som man delar med sig av.

    Lotta: Det har jag haft lite svårt att förstå att jag uppfattas som energisk. För mig är det bara naturligt - så´n är jag!

    Marina: Oftast har jag shorts men blir det för varmt (det blir det ofta) då ryker de med. Fast det är så knökigt att stoppa sekatören i sidan av bikinibyxorna. Maken brukar skratta gott när jag klipper äppelträden. Uppflugen på stegen (två steg max pga svindel) iklädd bikini och med sekatören nerstucken i sidan av bikinibyxorna, men det bjuder jag honom på =P

    Bea: Ja, det var väl inget nytt =) Barfota i vinterstövlarna som jag gärna är (om jag inte ska vara ute länge) innebär ibland en del pinsamma situationer. Ibland tänker man sig inte för och när man kommer bort blir det en del reaktioner på mina bara fötter när jag kliver ur stövlarna "ler"

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)