Drama Leaves

söndag 23 juli 2017

Sensommar på Gotland, dag 4 - Sista dagen


Sista dagen och hemresan var bokad tills vid 4-tiden. 
Sista dagen känns det alltid lite vemodigt... Vi har haft ett par helt underbart sköna, soliga dagar även om det blåst ganska bra. Men framförallt har vi kopplat av och njutit av att bara vara...

Så vad gör man då den sista dagen? 
Lummelundagrottorna kändes som ett bra alternativ, de nära Visby, är intressanta och det gick ett par timmar till det. 

Vi började som sig bör med att fika där! 
Gott kaffe och rejäla mackor med en massa gott på för en billig peng 

 Sen gick vi en guidad tur inne i grottorna




Vi hade gott om tid att fördriva även efter det så vi bestämde oss för att gå naturstigen ner till stranden - jättemysigt!
 Vackert...

Avslutningsvis begav vi oss in till Visby igen för att proviantera innan det var dags att köra på båten.

Gotland, en ö som är väl värd ett besök men som jag troligtvis aldrig kommer att besöka igen 
(jag och båtresor..)



Men skulle jag någon gång få för mig att lämna Skåne måste jag erkänna att ett boende innanför ringmuren hade lockat - vilken vacker stad 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)