Drama Leaves

söndag 16 april 2017

Hallå!

Nu är jag här, på besök iaf, vem vet vad framtiden bär med sig? 

Påsk och lediga dagar, snöblandat regn och nattfrost följt av strålande sol men attans så kallt! Det blev en trädgårdsrunda med kameran, många bilder blev det så håll till godo 

 Inne i växthuset grönskar både min frösådda Catalpa och den lilla Japanska lönnen 'Filigree lace'
 De två Citrusträden som jag provade att övervintra där ser desto deppigare ut, skrapade på stammarna och det verkar vara liv i dem trots att de ser så "sledna" ut
 De svarta Stockrosorna grönskar fint
 Alla trädgårdens Klematisar är på gång, här syns 'Piilu'
 Spännande med alla nya tulpaner som petades ner i höstas - närmre hundra lökar satte jag!
 Löklandet innanför grinden tätnar
 En självsådd planta... Munkhätta kanske? Vill jag ha den kvar? Jag har ingen aning om hur den beter sig så det blir till att undersöka saken
 Ett av favvoträden, Lönnen 'Eskimo sunset'
 Klockbuske
 Hostorna är på g
 medan Julrosorna sjunger på sista versen
 De sista Kejsarkronorna börjar slå ut

  1. samtidigt som de första Kungsängsliljorna 
  2.          


 I Brunnsrabatten är det knökfullt!
 Det ljusare gröna fältet precis framför Katsuran i bilden ovan är Sockblommor som jag varje vår klipper bort alla bladen på för att blommorna ska synas bättre.
De är översållade med knoppar nu
 Och Katsuran är som alltid vacker
 Magnolian blommar och doftar underbart


 Hasselörten täcker snart marken helt här
 Och grannens scillor gör sitt bästa för att täcka in marken under Valnötsträdet...
 En spirea som är som vackrast nu
 Likaså den japanska lönnen 'Katsura'
 En del japanska lönnar är vackrast på våren, 'Katsura' tillhör den kategorin

 Ullungrönnen 'Dodong'
 Körsbärsträdet 'Sam'
 Klotlönnen blommar
 Den vackraste Narcissen enligt mig 'Mount Hood' Om ett par dagar är den underbart cremevit...
 Ullungrönnen 'Dodong'



Om dte var någon som orkade titta igenom hela inlägget så önskar jag dig/er en fortsatt fin påskdagskväll

Kram gittan

4 kommentarer:

  1. Hallå själv, det var inte i går! Som vanligt har det kommit längre hos dig, vilken grön gräsmatta, och magnolior redan! Fint!
    Önskar dig också en fin kväll!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla! Det har verkligen varit dåligt med uppdaterandet här, jag ska försöka bättra mig �� Kram Gittan

      Radera
  2. Jag orkade oxå! Med glädje 😀 Det är märkligt vad våren är tidig i södra delen än här i mitten... här har precis snödropparna gett upp!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt vad 60 mil kan göra ��
      Kram

      Radera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)