Drama Leaves

onsdag 14 juli 2010

Känner mig lite mossig...




så vacker är barken på den gamla Apeln (Crap apple tree) utanför vår ytterdörr
En oskarp bild på ett vackert gammal kvisthål men klicka upp bilden så förstår du nog varför jag visar den ändå
Det var när jag hjälpte ett par av klematisen 'Snow Queen':s grenar att hitta vägen upp i trädet
som jag fick upp ögonen för hur vackert mossbevuxna en del grenar är
Jag kunde inte riktigt se mig mätt på härligheten och trädet som är förknippat med en "hat-kärlek" från min sida fick en massa extra poäng på kärlekssidan
Här har klematisen letat sig upp på egen hand


Idag lär jag få sopa gången under trädet igen. Där ökar poängen på hat-sidan men vi kan ju inte ha drivor av blad liggande på gången där under. Här sopas (minst en gång) varje vecka från det att blommorna börjar falna tidigt på våren tills de sista bladen fallit av sent på hösten. MEN känslan när man passerar inunder det gamla trädets krona och den svalka som oftast finns där under sommarmånaderna är svår att beskriva - de ligger iaf på en massa plus på kärleks-kontot!

5 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder. Så enkelt men så vackert .Kram

    SvaraRadera
  2. I totally agree with you Gittan. That tree, any tree really, gives us so much and is always a stalwart in the garden. Like you said, flowers come and go but not the trees. They are treasures. Yours has such character too! And I bet lots of fruit for the birds?

    SvaraRadera
  3. I love looking at the detail of moss and lichen on trees. Your tree has a lot of character, supports so much other life, and would bring wildlife. Trees give a garden such great atmosphere.

    I know what you mean about the work side, though. My large willow tree is constantly dropping branches, and every week I have to pick them up, even more frequently on windy days. However, I love the shade, wildlife and greenery it provides.

    SvaraRadera
  4. Skönt att plus överväger...
    Mossa är vackert på många ställen...synd att det blir så halt när den växer på plattorna ;)))

    SvaraRadera
  5. Jag älskar mossa........ Så ditt inlägg: I LIKE!!! Kan också ibland inte se mig mätt på mossbevuxna grenar eller stenar.......

    Ser jag missat ett inlägg..... Hoppas att det ordnar sig med ditt 'moment 22' så du får sätta igång.... Håller tummarna!

    Kram kram
    /Charlotte

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)