Drama Leaves

torsdag 3 september 2009

Vad växer var? del 3 - What's planted and where? part 3

(You still have to use the Google translater)

Då var jag framme vid den plantering jag kallar: Brunnsrabatten

Bara en bild från sidan för att jag tycker om den även från det hållet.

Katsura, CErcidiphyllum japonicum
Rhodondendron-Knaph.Exb.Azalea 'Gibraltar'
Röd Sockblomma, Epimedum rubrum
Glansmiskantus, Miscanthus sinensis 'kleine Silberspinne'
Daglilja, Hemerocallis (namnlös)
Bergenia (namnlös)
Lungört, Pulmonaria saccharata 'Mrs. Moon'
Storrams, Convallariaceae Polygonatum
Japansk Blodlönn, Acep palmatum Dissectum Atropurpureum 'Garnet'
Rosenstav, Liatris spicata 'Alba'
Funkia, Hosta 'So Sweet'
Daglilja, Hemerocallis (inte Stella D'Oro)
Smällspirea, Physocarpus opulifolius 'Diabolo'
Daglilja, Hemerocallis 'Frans Hals'
Daglilja, Hemerocallis 'Sammy Russel'
Ginnalalönn, Acer ginnala
Skäggbuske, Caryopteris x clandonensis 'Heavenly Blue'
Sthärnflocka, Astrantia major 'Rubra'
Lavendel
Alla "hål" i planteringarna beror till stor del på att vi "knyckt" växter därifrån till den upphöjda rabatten. Och tro det eller ej, ni ska få se den också , både i detalj och i sin helhet (det var väl på tiden!)


2 kommentarer:

  1. Läckert! Vad trevligt med presentation av rabatter! Din röda lönn är jättefin. Önskar jag hade en sådan.
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Så fint och prydligt det ser ut i dina rabatter. Ett rent nöje att vandra igenom bilderna. Ha en fortsatt skön vecka, Petra

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)