Drama Leaves

torsdag 21 juli 2016

Bloggtorka i regnet

Äppelskörden blir gigantisk i år! 
Mitt barndomsäpple, Flädieäpplet levererar så det står härliga till
 Det är däremot mindre kul ställt med trädgårdens Japanska lönnar!
De vissnar mer eller mindre och vi fick rådet på Zetas att ta bort allt dött och sen återstår bara att hoppas...
 'Osakazuki' bakom garaget har massor av lönnäsor och jag tänker försöka mig på att plantera några av dem. Med lite tur kanske jag kan dra upp en egen om denna dör helt
 Stammen ser verkligen inte friskt ut!!!
 I den upphöjda rabatten/muren är det oerhört frodigt

 T.o.m Ginkon har satt igång att växa


 Lite väl tätt på sina ställen och därmed dags att reducera antalet av vissa växter (läs Hostan)
 Även här står en "döing"
 Lönnen som var så vacker med sina röda grenar och stam... är nu nedsågad och jag hoppas innerligt!!!
 Den blev så fjuttig att den ju knappt syns ens :/
Nya UNDERHÅLLSFRIA trädgårdsmöbler har införskaffats och vi är så nöjda med dem :)

Som sagt, bloggtorka trots allt regn. Eller kanske beroende på allt regn? Trädgården översvämmas av ogräs och rotogräs och emellanåt är jag uppgiven och funderar på att bara ge upp och så gräs på hela ski..n Men så fick vi ett par fina dagar och jag gick igång som en duracellkanin och plötsligt känns det lite hoppfullt ändå :)
Saknar ni mina inlägg?
Jag finns även på Instagram som Hemtrevligtuteochinne där jag varvar butiks- bak&mat- och trädgårdsinlägg
Ha det gott och må solen lysa på er / Kram gittan

6 kommentarer:

  1. Oj, så grönt hos dig! SKicka gärna hit lite regn, här är knastertorrt snart...
    Klart vi saknar dina inlägg!

    Kram och ha det så bra!
    GUnilla

    SvaraRadera
  2. Klart vi saknar dina inlägg men jag känner igen mig med att det är lite si o så med trädgården i år. Här larvar jag mest runt och noterar vad som bör göras, och får ingenting gjort. Hemskt med dina lönnar, Två har dött för mig bara knall och fall, och några har jag fått klippa rejält mycket dött på. Hoppas både dina och mina tar sig igen. Ha en härlig vecka /Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej! Jaså du skall äntligen få komma till Gotland! Härligt, här är fint även på hösten! ;) hm, tips på bra caféer... Kommer spontant att tänka på Berså i Tofta, supergott hemlagat fikabröd som hon alltid pimpar till lite extra vid servering! Hon är dessutom så trevlig och så trevlig gammeldags miljö! I vsiby finns det många fik, S;t hans Café och Orangeri har mysig miljö (besök även toaletten!) Fiket har gott och mysigt de med, Skafferiet var mysigt förr, nu är det evigheters sen jag var där. Restaurangen har vi också gott om, vad gillar ni för sorts mat?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder! Vad gör du nu med alla goda äpplen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma undrar jag, vad ska jag göra med alla dessa äpplen??? Paj naturligtvis och kanske torka en del och lite äppeldricka kan jag ju också göra. Äpplen är ju lite svåra att spara om man inte har jordkällare / gitta

      Radera
  5. Hej igen! Jaså ni kommer i nästa vecka, va kul! Hoppas ni får lika fint väder som vi haft hittills, här är ju sommar nästan! Jag bor i Visby om ni vill tuta ;) Jag är ledig på onsdagar, då är jag hemma ;) Hade ju varit roligt att träffas en liten stund, men det brukar vara mycket som skall hinnas med när man vill åka runt här på ön! Hoppas ni får en skön semester!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)