Drama Leaves

söndag 19 oktober 2014

När drömmar blir till verklighet...


Jag har i många år drömt om att någon gång få äga och köra min egen motorcykel... 
Men ärligt talat har jag nog aldrig riktigt trott att den drömmen skulle bli sann!

Maken har haft mc-kort sedan han var 18? och körde motorcykel innan vi fick barn (den fanns kvar i några år till men kördes aldrig) För ett par år sedan hittade han sin drömhoj och slog till men hur kul tycker jag det är att sitta på bönpallen??? Inte alls!

Så nu har vi köpt en egen motorcykel till mig :) 
 Övningskört ett par gånger men nu har vi stallat in den för vintern
 I vinter ska jag läsa teori och till våren kör vi igång igen med övningskörningen privat och sen får vi se när jag känner mig mogen att ta det där körkortet - detta är så himla roligt!!!

"I´m a cowboy, and a steelhorse I ride..."


7 kommentarer:

  1. Ojoj, vilken tuff brud! Skulle aldrig våga mig upp på en sån där..;) Men gillar man det skall man ju ha en egen, absolut!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, så värst tuff behöver man inte vara Gunilla ;) Jag gillar att köra överhuvudtaget och kör gärna bil också / Kram gittan

      Radera
  2. Det går säkert bra! Ser härligt ut, men inget som lockar mig. En sportbil däremot skulle jag gärna ta emot (inte för att jag kör så fort.....mer för utseendet! ) Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ljudet Anette... Tänk ljudet av en Dodge Viper... Jag älskar mullret av motorer <3 Nu mullrar ju inte min pärla så värst mycket så jag får lyssna på makens istället :P
      Kram gittan

      Radera
  3. Hur häftig som helst! Lycka till med MC-kortet
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Milan, det är Superskoj!
      Kram gittan

      Radera
  4. Tack Gittan för rösten på min man och lycka till med hojen! Min man har nyligen sålt sin och jag är rätt glad för det:)

    kram louise

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)