Drama Leaves

lördag 26 juli 2014

Veckorna går...

Seg dator och sommar... det blir inte mycket bloggat här då märker jag. Men allt har ett slut, datorn ska lämnas till en kompis på "renovering" och sommaren tar ju slut så småningom och då har jag MASSOR av bilder att dela med mig av här :)
Idag gör jag dock ett försök (ett blogginlägg tar minst en timme att få till i min dator just nu)

Jag fick nog av rabattens svulstiga växter en varm och solig dag, så fram med grepen och skred till verket!
 Att samplantera HOstorna 3 och 3 på denna lilla yta såg ju väldigt bra ut när de var små men nu... Och Höstanemonerna sen, de har ju i princip tagit över och kvävt flera av sina grannar. Höstanemonerna lägger sig dessuotm ut över gången så att det blir helt omöjligt att komma förbi.
 Om man tittar på hela planteringen så ser man att jag gjort om den bortre halvan om det kan du läsa här för två år sedan...
 En av Varje hosta fick stå kvar, ALLA höstanemoner grävdes bort (och jag rensade flitigt bort deras rötter men de kommer redan tillbaka)
Det (fula) tillfälliga klätterstödet till klematisen 'Piilu' togs bort och maken satte upp armeringsmattor istället. Så nu kan 'Piilu' och 'Jackmanii' klättra på väggen utan att behöva skämmas!
Planteringen har kompletterats med vit rosenstav längst till höger och mellan armeringsmattorna kommer den svarta stockrosen 'Nigra'. Samma stockros sattes en på varje sida om mattorna och ytterligare tre plantor i den del av rabatten som jag gjort om tidigare. Tanken är att fylla på med en aprikos stockros som ska sås till våren.

Hoppas ni har det bra och njuter av värmen och det underbara sommarväder vi har, det gör iaf jag :)

3 kommentarer:

  1. Seg dator ja, det drabbas vi av varje månadsslut, eftersom dottern gör av med all wifi på sina filmer... så nu kan jag knappt se dina bilder...
    Ibland måste man ju rensa, när det har tagit över så är det bara. Jag hade liknande problem vid vår kattgård, det gick inte att gå förbi rabatten där, så vi valde att flytta ut gången lite och lägga kullersten längst ut, det funkade o nu kan det få breda ut sig lite och vi ändå komma förbi ;)
    Ha det gott i sommarvärmen!

    SvaraRadera
  2. Tänk när jag började läsa tyckte jag att varför ska du rensa där det såg så fint och frodigt ut men sen när jag såg det färdiga förstår jag. det blev hur bra som helst.

    Jodå jag försöker njuta av värmen även om jag gärna söker skugga mitt på dagen.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du gör det... jag är imponerad att du orkar i hettan. Här ligger vi i skuggan i varsin stol och gnäller.. :)
    Kram

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)