Drama Leaves

söndag 14 juli 2013

Semester + Plantskolebesök = Sant

Onsdag: Makens första semesterdag och vi skulle absolut inte göra någonting utan "bara vara"...

Jo, det gick ju bra... tills han ringde mig på jobbet vid lunchtid och frågade OM vi inte skulle köra till en plantskola en bit bort när jag stängde för dagen "hahahaha"
 Vi köpte bara 5 små plantor men det drog igång den berömda flyttkarusellen ändå. För hur det än är så när man står där på plantskolan så minns man inte exakt hur det egentligen ser ut i planteringarna där hemma...
 Hostan 'Paradise Joyce' från 1:a bilden fick tas upp och flytta en aning åt höger. Dagliljan 'Summer Wine' som syns i bilden ovan planterades framför Lönnen 'Eskimo Sunset' och sen kommer då 'Paradise Joyce'
Där 'Summer Wine' stått planterades ett av nyförvärven 
 Jag kunde bara inte motstå färgen på den! Den matchar ju övriga blommor i planteringen perfekt och blir kanonfin till den röda perukbusken.


 Hostan 'Golden Tiara'
  och Hostan 'Blue Mouse Ears' har ju nästan samma fina lila ton på sina blommor
och det har även den gulbladiga Hostan 'Sum and Substance' som omringar perukbusken

Jag tror faktiskt att detta kan bli riktigt bra!

 Jag ser nu att vi "tappat" en av kantväxterna här i vinter nämligen Heucheran 'Cascade Down'. Men den finns på fler ställen i trädgården så jag får väl knycka en bit någonstans ;)

Hoppas ni inte blåser bort ikväll / Kram gittan

4 kommentarer:

  1. *hihi* känner igen det där, ja inte att maken ringer och undrar om vi inte skall ta och åka till en plantskola - det skulle aldrig hända, men att det blir flyttkarusell när man kommer hem med sina nyinköp...=)
    Den där riddarsporren var fin, den skulle passa i en av mina rabatter tror jag minsann! Har haft blåa riddarsporrar men de har försvunnit,vet inte hur det gick till..
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Den riddarsporren var verkligen fin!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Usch, flyttkarusell är jobbigt, jag brukar försöka trycka ner de nya plantorna mellan de gamla, hmmm, kanske det är därför det är så trångt?
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. En make som vill till en plantskola?? Hur går det till?? Har lagt ner det mesta flyttandet av växter, orkar inte riktigt även om något säkert skulle passa bättre på annan plats...

    Ha en fortsatt skön sommar,
    kram louise

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)