Drama Leaves

onsdag 26 januari 2011

Hopp om vår?

För inte alls många dagar sedan såg det fortfarande ut såhär när jag klev ut genom ytterdörren
"Lekplatsen" där jag roar mig med att försöka formklippa buxbomsplantor i olika former var nästintill försvunnen. Tre av buskarna är helt gömda under snötäcket, hur mår dom egentligen av det?
De tre lyktorna på baksidan (de som står väl skyddade av garaget) fick maken gräva fram (igen)
Krukan med "spikbollen" Yuccan var gömd djupt under snön Och när jag tittade ut över ägorna så blev ju inte jag direkt glad... Körsbärsträdet hade förvandlats till en minatyrträd med minimal stamhöjd, pallkrageland är ett minne blott och parasollfoten den som var min måttstock på snödjupet förra vintern ser man ännu mindre av denna vintern - vilket innebär att vi fått mer snö i vinter!
Utanför växthuset står mina rosor kvar med krukor och allt. Här är snödjupet ca 60cm MEN de senaste dagarnas blidväder har gjort att det skett en del förändringar och imorgon ska ni få se att det trots allt finns hopp om en vår!

10 kommentarer:

  1. Skönt med blidväder hos er.
    Här hade vi -11 morse,

    SvaraRadera
  2. Här snön nästan försvunnit men nu skall de bli kalllt igen. Bättre snön hade fått vara kvar.
    Här är halt som bara den man kan knappt gå.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Det låter bra, mer vårtecken, tack! Men i dag är det väl ganska kallt hos dig också? /Katarina

    SvaraRadera
  4. Här är våren långt borta än och allt är döljt av snö...så jag blir såå avundsjuk på er nu som har våren runt knuten:)
    Berit

    SvaraRadera
  5. Blidväder? In your dreams, pal! I alla fall om man bor i Småland, suck:( Lyllos dig:)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var ju barmark men imorse var det ju vitt igen...iallafall hos mig, typ 1 cm hård och frusen snö.....kom det ingen hos dig?

    SvaraRadera
  7. Nej, nåt blidväder har jag inte sett till...och på löpsedeln på kvällstidningarna stod det ju att kylan skall hålla i sig låångt in på våren...:o(

    SvaraRadera
  8. Vad??? Ni har ju lika mycket snö som vi har här uppe!! Rätt åt er, ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  9. Camilla: Vi fick allt en släng av kylan igen, imorse var det -9 grader men det är förlåtet nu när solen lyser. SOLär vi inte bortskämda med i vinter inte!

    Annika: Det ska väl bli varmare igen till helgen tror och hoppas jag. Halt som sjutton var det igårmorse.

    Katarina: Ja, det blev ju kallt igen. Imorse hade vi -9. Men jag hoppas tidningen visade rätt isf får vi plusgrader igen till helgen =)

    Berit: Runt knuten vet jag inte riktigt om jag skulle våga påstå att våren är. Det brukar ju snöa och vara kallt här i februari en normal vinter. Men jag hoppas såklart att vi fått tillräckligt och eftersom det inte varit normalt sdan förra hösten så behöver ju inte februari heller vara normal "skrattar"

    Madame C: Det gäller ju att bosätta sig på rätt breddgrader "hihihi"

    AnnCharlotte: Lite vitt puder men inte mer än så och minusgrader förståss.

    Rosor och ruiner: Usch, det får vi då verkligen inte hoppas!

    Ruben: Du är alltid lika omtänksam ;P

    Linda: Japp, jag har fått mer än nog! Längtar såååå efter sol och värme, så pass att jag letade resor under gårdagen. Fast det lär inte bli något resande förrän till hösten men ändå. Man måste ju ha något att drömma om =)

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)